پنجشنبه, ۱۸ آوریل ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
گسترش تدابیر پیشگیرانه در آمریکای لاتین علیه کرونا

مقام‌های آمریکای لاتین و حوزه کارائیب به دلیل نگرانی از شیوع گسترده کرونا در این منطقه، همزمان با افزایش شمار مبتلایان به این ویروس، تدابیر شناسایی و بهداشتی را تقویت کرده‌اند.

تهران- ایرنا- به گزارش خبرگزاری پرنسالاتینا، در برزیل شمار افراد مظنون به ابتلا به کرونا به ۲۵۲ نفر افزایش یافت آن هم در حالی که پیشتر گزارش شده بود آزمایش ۸۹ نفر از شهروندان برزیلی مبتلا به این ویروس منفی شده است.
در همین حال یک مقام برزیلی اعلام کرد دو فرد مبتلا در سائوپائولو به تازگی از ایتالیا وارد برزیل شده بودند.

مقام‌های پاناما نیز گفتند، تدابیر لازم را برای مواجهه با شیوع احتمالی کرونا در این کشور اتخاذ کرده‌اند. هنوز مورد تائید شده‌ای از ابتلا به کرونا در پاناما گزارش نشده و آزمایش از ۲۰ نفر در این رابطه منفی اعلام شده است.

دولت اکوادور نیز اعلام کرد، از پروتکل‌ها و توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت برای درمان ۶ شهروند مبتلا به کرونا در این کشور و جلوگیری از شیوع بیشتر پیروی می‌کند. تدابیر شناسایی و احتیاطی روی ۱۷۷ مورد مشکوک در اکوادور که با نخستین مورد مبتلا به این کشور تماس داشتند، در دستور کار مسئولان این کشور قرار گرفته است.
گزارش شده، افراد مبتلا در اکوادور در قرنطینه به سر می‌برند.

دولت مکزیک نیز اعلام کرده پیشرفت‌هایی در درمان چهار مورد مبتلا به کرونا حاصل شده است.

در همین حال جمهوری دومینیکن نیز از ابتلای نخستین مورد به کرونا در این کشور خبر داد که گردشگری از ایتالیا بوده است.

رسانه‌های غربی همچنین از برازیلیا گزارش دادند، گروه خط هوایی « لاتام » (بزرگترین ناوگان حمل‌ونقل آمریکای جنوبی) دیروز (دوشنبه) اعلام کرد که پروازهای روزانه‌اش را از سائوپولو به میلان ایتالیا لغو خواهد کرد.
در همین حال شرکت نفتی دولتی کلمبیا(اکوپترول) محدودیت‌های تجاری را برای سفر به همه کشورهای آسیایی و اروپایی اعمال کرده است.

ویروس کرونا که ابتدا در چین گزارش شد و به سرعت در سراسر جهان شیوع پیدا کرده به تازگی به آمریکای لاتین نیز رسیده است. تاکنون موارد تائید شده از ابتلا به این ویروس در آمریکای لاتین در کشورهای برزیل، مکزیک، اکوادور و جمهوری دومینیکن گزارش شده است.
از میان ۹۰ هزار و ۸۹۹ مبتلا در سطح جهان ۸۰ هزار و ۱۵۱ نفرشان در چین هستند. آمار تلفات کرونا در دنیا به ۳ هزار و ۱۱۶ نفر رسیده و سهم چین در این میان ۲ هزار و ۹۴۳ نفر است.
طبق اعلام کمیسیون بهداشت ملی چین، تاکنون بیش از ۴۸ هزار نفر از مجموع مبتلایان درمان شده‌اند.

با این حال طبق گزارش‌ها، شمار مبتلایان در کره‌جنوبی به شدت افزایش یافته و به چهار هزار و ۸۱۲ نفر رسیده است و تاکنون ۲۸ نفر نیز جان باخته‌اند.

کره‌جنوبی امروز (سه‌شنبه) از افزایش ۶۰۰ مورد دیگر مبتلایان خبر داد. رئیس جمهوری این کشور گفت که ما با کرونا وارد جنگ شده‌ایم و کشور در یک مرحله سخت و حساس قرار گرفته است.
او افزود: ما به طور مستقیم و غیرمستقیم یک بودجه ۲۵ میلیارد دلاری برای مبارزه با کرونا اختصاص می‌دهیم.
رئیس جمهوری کره‌جنوبی به همه سازمان‌های دولتی آماده‌باش ۲۴ ساعته برای تدابیر قرنطینه و اقتصادی در نظر گرفته است.

سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرد، کرونا هنوز یک بیماری همه‌گیر نیست و اگر وضعیت تغییر کند این سازمان بی‌تردید همه‌گیری آن را اعلام خواهد کرد.
این سازمان بویژه از وضعیت کره‌جنوبی، ایتالیا، ایران و ژاپن به دلیل شیوع گسترده‌ کرونا ابراز نگرانی کرده است.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!