جمعه, ۲۹ مارس ۲۰۲۴
جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
نماینده دائم مکزیک در سازمان ملل کشتار فلسطینی ها را محکوم کرد

نماینده دائم مکزیک در سازمان ملل متحد ضمن ابراز تاسف از مرگ غیر نظامیان فلسطینی در درگیری‌های یک هفته اخیر، حمله رژیم صهیونیستی علیه زیرساخت‌های غیرنظامی و رسانه ای در غزه را محکوم کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از نشریه اینفوبائه، خوان رامون دِ لا فوئِنته، نماینده دائم مکزیک در سازمان ملل متحد در جریان نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل با موضوع بررسی آخرین تحولات فلسطین و خاورمیانه بر لزوم احترام و پایبندی به قوانین بشردوستانه بین‌المللی تاکید کرد و گفت: ما هرگونه عملی که امنیت مردم غیرنظامی را به خطر بیندازد، رد می کنیم.

وی همچنین با انتقاد از ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل در حل‌وفصل مسئله فلسطین گفت: جای تاسف است که شورای امنیت، نقش خود به عنوان یکی از اصلی‌ترین ضمانت‌کنندگان صلح و امنیت بین‌المللی را به درستی ایفا نمی‌کند.

ساچا یورنتی دبیر اجرایی اتحادیه آلبا (ALBA-TCP) نیز ساعاتی پیش با انتشار پیامی در صفحه توییترش در انتقاد از عملکرد ضعیف شورای امنیت نوشت: نشست شورای امنیت قادر به جلوگیری از خشونتی که مردم فلسطین از آن رنج می‌برند، نخواهد بود. اسرائیل بدون عضویت در این شورا، به گونه ای رفتار می کند که گویا دارای کرسی دائمی با حق وتو است. ایالات متحده، نیز مصونیت از مجازات و تامین تسلیحات اسرائیل را تضمین می‌کند.

اظهارات این مقام مکزیکی مبنی بر پایان دادن به درگیری و خشونت‌های اخیر در حالی بیان شد که مکزیک از جمله معدود کشورهای آمریکای لاتین است که هنوز فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت نشناخته است. ریاض مالکی وزیر امور خارجه فلسطین اخیرا در گفت‌وگو با همتای مکزیکی خود ضمن درخواست از این کشور در به رسمیت شناختن فلسطین گفت: این اقدام منعکس‌کننده موضع مکزیک در حمایت از حقوق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت‌شان خواهد بود.

کوبا، آرژانتین و ونزوئلا از جمله کشورهای آمریکای لاتین است که مقامات آن‌ها در روزهای اخیر ضمن محکوم کردن جنایات ضد انسانی رژیم اشغالگر صهیونیست، حمایت و همبستگی خود با ملت فلسطین را اعلام کرده اند. فراتر از این موضع رسمی دولت‌ها، خیابان‌های ونزوئلا و شیلی در روزهای اخیر شاهد حضور معترضان به اقدامات خشونت‌آمیز و وحشیانه رژیم تروریست اسرائیل بوده است.

نیروهای اشغالگر صهیونیست از دوشنبه گذشته (۱۰ می/ ۲۰ اردیبهشت) حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی ها را شروع کرده اند که تاکنون در اثر این حملات ۱۹۷ فلسطینی شهید شده اند که در میان آنها ۵۸ کودک و ۳۴ زن به چشم می‌خورد و همچنین یک هزار و ۲۳۵ فلسطینی دیگر نیز زخمی شدند.

مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین های اشغالی کرده است.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!