پنجشنبه, ۲۸ مارس ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
واکسیناسیون یک میلیون کوبایی با واکسن داخلی

بیش از یک میلیون کوبایی با واکسن‌های ساخت کشورشان واکسینه شده اند.

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تارنمای شبکه تلویزیونی ونزوئلایی تله سور، وزارت بهداشت کوبا اعلام کرد تعداد افراد واکسینه شده در این کشور که دستکم یک دوز از واکسن‌های ساخته شده در کشور خود را دریافت کرده اند، به یک میلیون و ۴۳۱ هزار و ۸۲۷ نفر رسیده است.
وزارت بهداشت کوبا روز گذشته در پایگاه اینترنتی خود گزارش داد که ۸۲۵ هزار و ۴۱۱ نفر دومین دوز از واکسن‌های بررسی شده در این کشور را دریافت کرده و ۱۵۰ هزار و ۸۹۷ نفر با سومین دوز از این کاندیدا‌های دارویی واکسینه شده اند.
وزارت بهداشت کوبا همچنین اعلام کرده است که داوطلبان در استان‌های لاهاوانا، سانتیاگو دکوبا، گرانما و گوانتانامو به منظور آزمایشات بالینی واکسن‌های کوبایی "سوبرانو ۰۲"، "ابدالا" و "سوبرانو پلوس" واکسینه شده اند.
وزارت بهداشت این کشور آمریکای لاتین، استفاده از واکسن‌های کوبایی «ابدالا» و «سوبرانو ۰۲» را از آغاز ماه مه در میان گروه‌ها و مناطق با خطر بالا تصویب کرد. در این طرح کارکنان شرکت دارویی "بیوکوبافارما"، دانشجویان علوم پزشکی و سایر گروه‌های در معرض خطر و نیز ساکنان مناطق با خطر بالا، بر اساس زمانبندی واکسینه می‌شوند.

 

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!