جمعه, ۰۳ می ۲۰۲۴
جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
پایگاه اینترنتی تله سور: اعمال فشار دولت ترامپ به اتحادیه اروپا برای حمایت از تحریم‌ها علیه ونزوئلا

تهران-ایرنا- پایگاه اینترنتی ' تله سور' ونزوئلا گزارش داد: آمریکا یکسری دیدارها را با مقامات کشورهایی عضو اتحادیه اروپا آغاز کرده تا حمایت این اتحادیه را در تحریم ها علیه ونزوئلا بدست آورد.

به گزارش پایگاه اینترنتی تله سور ونزوئلا، این گزارش های اعلام شده در ونزوئلا از سوی ' طارق فهمی' مدیر دپارتمان مسئول اجرای سیاستهای تحریمی وزارت خارجه امریکا نیز تایید شد. پایگاه اینترنتی 'نوتی مینوتو' ونزوئلا این اظهارات فهمی را در مادرید منتشر کرده است.
فهمی گفت: دولت آمریکا با نگرانی فزاینده نظاره گر وخامت اوضاع انسانی و حقوق بشری در ونزوئلا است.
وی افزود: زمانی که ما به تنهایی اقدام کنیم، فقط می توانیم براساس اختیارات قانونی خود عمل کنیم. اگرتحریم ها با حمایت شرکای مان همراه شود، می تواند موثر باشد.
رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا پیشتر گفته بود که واشنگتن در حال کار بر روی یک لیست محکم از اشخاص در ونزوئلا است که تحت فرآیند افزایش تحریم های واشنگتن علیه کاراکاس قرار بگیرند.
همچنین رئیس سابق شرکت اکسون موبیل طی یک نشست کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا در حال همکاری با وزارت خزانه داری این کشور برای اعمال تحریم علیه ونزوئلا به دلیل آنچه نقض حقوق بشر توسط کاراکاس خوانده شده، است.
تاکنون 20 شهروند و شرکت ونزوئلایی در لیست تحریم های آمریکا قرار دارند که از جمله این افراد ' طارق العسیمی' معاون رئیس جمهوری فعلی ونزوئلا است.
از زمان آغاز اعتراض های ضد دولتی در ونزوئلا از سه ماه پیش تاکنون 89 نفر کشته شده اند و بیش از 1200 نفر دیگر نیز زخمی شده اند. رهبران مخالف دولت نیکلاس مادورو بارها درخواست ها برای انجام مذاکره را رد کرده اند و بر ادامه اعتراض های خیابانی تاکید کرده اند.
به گزارش ایرنا، نیکلاس مادورو اعلام کرده است که طرح براندازی علیه دولتش با حمایت آمریکا در جریان بوده و اینکه واشنگتن از مخالفان دولت کاراکاس حمایت می کند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!