یکشنبه, ۲۸ آوریل ۲۰۲۴
یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
وزیر سابق خارجه اسپانیا خواستار مشارکت بیشتر اتحادیه اروپا در حل مناقشه فلسطین شد


مادرید - ایرنا - وزیر امور خارجه پیشین اسپانیا روز دوشنبه ضمن دفاع از نقش فعال این کشور در به رسمیت شناختن دولت فلسطین، خواستار مشارکت و حرکت بیشتر اتحادیه اروپا برای حل مناقشه فلسطین شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، «میگل آنخل موراتینوس» در کنفرانسی در شهر 'ال اسکوریال' واقع در غرب استان مادرید، اشاره نمود که اروپا در دوره تغییر و تحول قرار دارد و در این راستا، به احیای محور فرانسه و آلمان پس از انتخابات این کشور، ابراز امیدواری کرد.
وی از سوی دیگر، از تجدید حیات قدرتمند اتحادیه اروپا در سیاست بین المللی با آشکار شدن نتایج انتخابات آلمان و به قدرت رسیدن «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه، دفاع کرد .
موراتینوس خاطرنشان ساخت: زمان آن رسیده که جامعه بین المللی بسیج شود و راه حلی برای مناقشه فلسطینی- اسراییلی‌ پیدا کند تا مشاهده آینده با امیدواری و خوش بینی‌ امکان پذیر گردد.
این وزیر سابق اسپانیایی یادآور شد که در روزهای آینده ، سران کشورهای عضو گروه 20 در هامبورگ (آلمان) گرد هم خواهد آمند تا در مورد خاورمیانه و بی ثباتی این منطقه صحبت کنند.
وی در این مورد تصریح نمود: به رغم برگزاری این جلسه، سران کشورها در این نشست، به مناقشه خواهند پرداخت و دلیل آغاز همه بی‌ ثباتی را فراموش خواهند کرد.
دیپلمات ارشد سابق اسپانیا در این راستا گفت: یکی‌ از عوامل موفقیت این کنفرانس، حفظ یاد فلسطین، بسیج جوامع، فراموش نکردن مناقشه فلسطین و یافتن راه هایی‌ برای حل آن خواهد بود.
موراتینوس از سوی دیگر اشاره کرد که 'سرطانی' که اکنون خاورمیانه و مناقشه مذکور را در بر گرفته، 'فراموشی و نداشتن امیدواری' است. زیرا مردم دیگر به امکان وجود صلح پایدار معتقد نیستند.
به عقیده موراتینوس، باید با صدای 'بلند و محکم' گفت که صلح امکان پذیر است، باید بلافاصله این مطلب را درک کرد و به تکلیف فوری سازمان ملل متحد و همه جوامع بین المللی تبدیل شود.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!