جمعه, ۰۳ می ۲۰۲۴
جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ارتش آزادی بخش ملی کلمبیا درخواست‌های آتش‌بس را اعلام کرد

چریک‌های ارتش آزادی بخش کلمبیا موسوم به "ELN" یک دستورکار پنج بخشی را ارائه کردند و می‌گویند این دستورکار برای آتش‌بس دوجانبه با دولت الزامی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری ورلد بولتن، چریک‌های این گروه در حال حاضر با دولت کلمبیا در کیتو، پایتخت اکوادور مشغول مذاکرات صلح هستند و در بیانیه‌ای ابراز داشتند که امیدوارند دولت بوگوتا برای تعلیق اقداماتی که بر اعضای این گروه اثر می‌گذارد به صورت جدی متعهد باشد.

این درخواست‌ها پس از آنکه دو طرف دور دوم مذاکرات را روز جمعه نهایی کردند از جانب این گروه چریکی اعلام شد و شامل انجام اقداماتی برای مقابله با اعضای نیروهای مسلح و مقام‌هایی است که با گروه‌های شبه‌نظامی متحد هستند. متوقف کردن اقدامات خصمانه علیه جنبش‌های اجتماعی، تعلیق اقدامات منجر به تقابل و به خطر افتادن و بی خانمان شدن غیرنظامیان و انجام کارهایی برای کنترل حمل و نقل غذایی و کالاهای ضروری از دیگر بخش‌ها است.

این گروه چریکی همچنین خواسته تمامی پرونده‌های قضائی علیه رهبران اجتماعی و رهبران جنبش‌های اعتراضی لغو شود.

مذاکره کننده ارشد این گروه چریکی به خبرنگاران گفت: ما با دولت بر سر آتش‌بس به علاوه توقف حملات مسلحانه میان دو طرف گفت‌وگو کرده‌ایم. ما خواستار ارسال کمک‌های بشردوستانه برای اعضای گروه هستیم.

سوالاتی درباره بی ثمر بودن درخواست‌های این گروه چریکی وجود دارد و منتقدان می‌گویند امکان متوقف شدن مذاکرات است.

مدیر بنیاد سازش و صلح کلمبیا نیز با اشاره به ضروری بودن آتش‌بس میان دولت و ارتش آزادی بخش ملی کلمبیا گفت: ما می‌خواهیم پیش از سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به کلمبیا که سپتامبر سال جاری میلادی صورت می‌گیرد، آتش‌بس انجام گیرد. ما تنها سه ماه فرصت داریم تا اقدامات خصمانه را متوقف کنیم.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!