چهارشنبه, ۰۱ می ۲۰۲۴
چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
اروپا پرس:گروه 20، نگران بحران ونزوئلا است

مادرید- ایرنا- بحران در ونزوئلا ، روز جمعه در گفت و گوهای بسیاری از سران گروه 20 در اجلاس هامبورگ وارد شد که نگرانی‌ خود را از حمله گروهی از هواداران دولت ونزوئلا به مجلس ملی‌ این کشور ابراز داشتند .

به گزارش بامداد روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اروپاپرس،«مائوریسیو ماکری» رئیس جمهوری آرژانتین در یکی‌ از نشست های کاری که در اجلاس هامبورگ برگزار شد، گفت: دولت ونزوئلا به حقوق بشر احترام نمی‌ گذارد و صلح اجتماعی که شرکت کنندگان در این اجلاس شعار آن را می‌ دهند را به خطر می‌ اندازد .
ماکری در حالی‌ خواهان توجه جهانی‌ به رخداد های ونزوئلا شد که پیشتر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در مورد وضعیت کره شمالی‌ صحبت کرده بود .
ترامپ و «انریکه پنیا نیئتو» رئیس جمهوری مکزیک در دیداری دوجانبه به توجه بیشتر برای دستیابی به راهکارهای دیپلماتیک جهت حل مشکلات در این منطقه تاکید کردند.
«لوییس ویده گارای» وزیر امور خارجه مکزیک به دیدار ترامپ و پنیا نیئتو اشاره کرد و گفت: ونزوئلا برای مکزیک یک مساله اساسی‌ است.پنیا نیئتو از وخامت رویدادهایی‌ که در حال رخ دادن در این کشور است، سخن گفت. وی از تضعیف جایگاه مجلس در ونزوئلا
ابراز نگرانی کرد.
ویده گارای افزود: ما با آرژانتین ، اسپانیا ، کانادا و برزیل در مورد نگرانی‌ ها در رابطه با ونزوئلا موافقیم و معتقدیم که این کشور بخشی از گفت و گوهای گروه 20 بوده و خواهد بود.
گروه 20 شامل 19 کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، چین، آلمان، فرانسه، بریتانیا، هند، اندونزی، ایتالیا، کانادا، ژاپن، کره جنوبی، مکزیک، روسیه، عربستان، آفریقای جنوبی، ترکیه و ایالات متحده و همچنین اتحادیه اروپا است.
نشست این گروه امسال با توجه به سیاست های انزواگرایانه دولت دونالد ترامپ، صحنه اختلافات بی سابقه و همچنین رقابت ها و ائتلاف های جدید برای تعیین سیاست های جهانی است.
نشست هامبورگ پراختلاف ترین اجلاس این گروه است که شاهد اختلافاتی درباره مسائلی از جمله جنگ ها، تغییرات آب و هوایی، تجارت جهانی و آزمایش های موشکی کره شمالی خواهد بود.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!