جمعه, ۰۳ می ۲۰۲۴
جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
برزیل درگیر بدهی های ناشی از برگزاری بازی های المپیک

تهران - ایرنا - تارنمای یک نشریه آمریکایی روز دوشنبه نوشت: سران کمیته بین المللی المپیک ظاهرا تمایلی برای کمک به برگزارکنندگان بازی های ریو 2016 برای پرداخت بدهی بیش از 35 میلیون دلاری این بازی ها ندارند.

تارنمای خبری «لس آنجلس تایمز» نوشت: هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک روز یکشنبه و در نخستین روز اجلاس ویژه تابستانی در لوزان سوئیس به بررسی این موضوع پرداخت.
مارک آدامز سخنگوی کمیته بین المللی المپیک در کنفرانس خبری گفت: کمیته بین المللی المپیک به تعهدات خود به کمیته برگزارکننده بازی های المپیک ریو در دسامبر سال 2016 خاتمه داده است. این نهاد پیشتر مبالغ زیادی به برگزاری موفقیت آمیز بازی های المپیک و پارالمپیک ریو کمک کرده است.
مبلغ کمک کمیته بین المللی المپیک 1.53 میلیارد دلار بوده است. اما با رکود اقتصادی برزیل، برگزارکنندگان بازی ها ناچار شدند در آخرین لحظات هزینه ها را کاهش دهند.
آدامز گفت: کمیته بین المللی المپیک اطلاعات کافی در مورد این بدهی ندارد و بررسی بیشتر این موضع در این مرحله به تعویق افتاده است.
بر اساس قرارداد، شهرها و کشورهای میزبان بازی ها متعهد به پرداخت بدهی بازی ها هستند.
در مورد ریو، درصورتی که دولت برای پرداخت بدهی قدم پیش بگذارد، مطمئا باعث خشم آموزگاران، کارمندان و نیروهای پلیس می شود که حقوق خود را با تاخیر دریافت می کنند. برزیل در حال حاضر عمیق ترین رکود اقتصادی در چند دهه اخیر را طی می کند.
بازی های ریو که کمتر از یک سال پیش برگزار شد، با مشکلات سازماندهی، کاهش آمار تماشاگران، رسوایی فساد مالی، رکود اقتصادی در کشور میزبان دست به گریبان بوده است.
کمیته برگزارکننده بازی ها در آخرین لحظات برای برگزاری بازی های پارالمپیک نیازمند دریافت کمک مالی از دولت شد.
برخی از زیرساخت های ایجاد شده برای بازی های المپیک مانند مترو، نوسازی بندرگاه و خط اتوبوس تندرو برای عموم کاربرد دارند، اما ورزشگاه ها عمدتا خالی مانده اند. زمین گلف 20 میلیون دلاری المپیک نتوانسته است گلف بازان را جذب کند. در دهکده ورزشکاران سه هزار و 600 آپارتمان ایجاد شده و کمتر از 10 درصد آپارتمان ها به فروش رفته است.
بررسی خبرگزاری آسوشیتدپرس در ماه گذشته میلادی با استفاده از داده های دولتی و فدرال، هزینه برگزاری بازی های المپیک ریو را 13.1 میلیارد دلار نشان داد. اما رقم واقعی برگزاری این بازی ها احتمالا هیچ گاه روشن نخواهد شد.
موضوع اصلی نشست این هفته کمیته بین المللی المپیک پیشنهاد تاریخی معرفی دو میزبان برای دو دوره بازی های المپیک آینده است.
در صورتی که اعضا در مورد توصیه اولیه هیات اجرایی به توافق برسند، از بین لس آنجلس و پاریس یک شهر به عنوان میزبان بازی های 2024 و شهر دیگر برای میزبانی بازی های 2028 انتخاب خواهند شد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!