جمعه, ۰۳ می ۲۰۲۴
جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
پادشاه اسپانیا به انگلیس می رود

مادرید- ایرنا-«فیلیپ ششم» پادشاه اسپانیا فردا (سه شنبه) به همراه ملکه «لتیسیا» و یک هیات از صاحبان شرکت های بزرگ اسپانیایی به انگلیس سفر می‌ کند .

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در این سفر پادشاه اسپانیا را صاحبان شرکت های بزرگ اسپانیایی همچون تلفونیکا، سانتاندر، سابادل، ایبردرولا و ایندیتکس همراهی خواهند کرد. ملاقات با مقام های عالی انگلیس و سخنرانی در پارلمان این کشور در برنامه سفر فیلیپ ششم گنجانده شده است.
نشست شرکت های اسپانیایی و انگلیسی همچنین برای روز پنجشنبه و در سومین روز سفر پادشاه اسپانیا برگزار می شود.
سفر پادشاه اسپانیا به انگلستان با آغاز مذاکرات بین اتحادیه اروپا و این کشور درباره برگزیت مصادف شده و در این میان، وضعیت آینده اسپانیایی های مقیم بریتانیا و همچنین شرکت های مختلف از نگرانی های مادرید به شمار می رود.
130 هزار اسپانیایی در انگلیس حضور دارند.
رهبران اروپا در نخستین اجلاس رسمی خود 27 آوریل اعلام کردند که با جدا شدن انگلیس از اتحادیه اروپا هیچ گونه توافق میان اتحادیه و لندن در جبل الطارق(مستعمره انگلیس در جنوب خاک اسپانیا)، بدون توافق میان اسپانیا و انگلستان به جرا در نمی آید.
این موضوع که ناخوشنودی عمیقی را در لندن بوجود آورد، سبب شد که اسپانیا در جریان برگزیت و پس از آن از حق تصمیم گیری درباره جبل الطارق برخوردارشود.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!