دوشنبه, ۲۹ آوریل ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
پارلمان برزیل درباره فرستادن پرونده رئیس‌جمهور به دادگاه رای‌گیری می‌کند

رئیس مجلس عوام پارلمان برزیل تاکید کرد که باید در روزهای آتی درباره اتهام فساد علیه رئیس جمهوری رای‌گیری شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رودریگو مایا، رئیس مجلس عوام پارلمان برزیل از حزب دموکرات که در صورت کناره‌گیری میشل تامر، رئیس جمهوری باید رئیس جمهور موقت این کشور آمریکای لاتین شود گفت، مردم برزیل نمی‌توانند بیشتر از اینها منتظر بمانند تا ببینند پرونده اتهام علیه تامر به کجا می‌رسد.

وی به خبرنگاران گفت: ما باید تصمیم بگیریم که به اتهام مطرح شده از سوی دادستان کل پاسخ دهیم. ما باید به این مساله رای بدهیم.

تامر ماه گذشته میلادی به ارتباط با پرونده رشوه‌گیری که کمپانی بزرگ تولید و بسته بندی گوشت بزریل موسوم به "JBA SA" در آن دخیل است، متهم شد. مدیران این کمپانی می‌گویند رئیس جمهوری برزیل برای حل مشکلات مربوط به مالیات و تسهیل وام‌های بانکی از این کمپانی رشوه گرفته است.

تامر مکررا این اتهامات را رد کرده است.

براساس قانون برزیل، دو سوم اعضای مجلس عوام این کشور باید رای دهند تا اتهام علیه رئیس جمهوری این کشور به دادگاه عالی ارائه شود. این رای‌گیری روز جمعه یا احتمالا تا اوایل اوت سال جاری میلادی برگزار می‌شود که پس از اتمام دوره تعطیلات کنگره است.

رای‌گیری از سوی بسیاری از برزیلی‌ها راهی برای بلوکه کردن پیگرد قانونی علیه تامر است چون در کنگره متحدان زیادی دارد.

رودریگو خانوت، دادستان کل برزیل می‌گوید تامر قرار بوده براساس یک برنامه زمان‌بندی شده در بازه زمانی 9 ماهه مبلغ 5 / 11 میلیون دلار از این کمپانی تولید و بسته‌بندی گوشت دریافت کند.

اگر دادگاه عالی برزیل این اتهام علیه تامر را بپذیرد و رئیس جمهور را دادگاهی کند، او به مدت 180 روز از قدرت تعلق می‌شود و جای او را رئیس مجلس عوام کنگره می‌گیرد.

شش تن از قانونگذاران کلیدی از ائتلاف تامر و اپوزیسیون در مصاحبه‌ای با رویترز گفته بودند که فکر می‌کنند تامر می‌تواند با نفوذ بر رای دهندگان، روند دادگاه علیه خود را متوقف کند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!