چهارشنبه, ۰۸ می ۲۰۲۴
چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
حمایت کارمندان دادستانی ونزوئلا از دادستان کل

کارمندان دفتر دادستانی ونزوئلا با حمایت از دادستان کل به مقابله با نیروهای دولتی این کشور پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، لوئیزا اورتگا، دادستان ارشد ونزوئلا و مخالف اصلی نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری این کشور گفته است که احتمالا به دلیل محکوم کردن دولت در نقض حقوق بشر و شکایت از مادورو از کار برکنار خواهد شد.

کارمندان دفتر وی در بیانیه‌ای غیررسمی اعلام کردند: ما به حمایت بی قید و شرط از دادستانی ارشد ونزوئلا ادامه می‌دهیم و هرگز اجازه نخواهیم داد تا نیروهای دولتی دادستان ارشد را از کار برکنار کنند.

محل فرود هلی‌کوپتر بر بام دفتر اصلی دادستان ارشد ونزوئلا واقع در کاراکاس توسط کارمندان این دفتر با مبلمان و سایر وسایل پر شد تا ماموران دولتی نتوانند بر روی آن فرود بیایند.

دادگاه عالی ونزوئلا که حامی دولت این کشور است در حال بررسی اتهام مطرح شده از سوی یکی از قانونگذاران سوسیالیست این کشور علیه اورتگای ۵۹ ساله است.

این اتهامات شامل ترغیب برای انجام اقدامات تروریستی و تحریک معترضان برای انجام راهپیمایی‌های اعتراضی علیه مادورو می‌شود.

در بحبوحه اقدامات برای برکناری اورتگا دادگاه عالی ونزوئلا یکی از معاونان وی را برای جانشینی انتخاب کرده است و اورتگا اعلام کرده که این اقدام غیرقانونی و غیرمشروع است.

در جریان ناآرامی‌ها در کاراکاس و برخی از شهرهای ونزوئلا علیه مادورو دست‌کم ۱۰۰ تن کشته شدند.

معترضان رئیس‌جمهور ونزوئلا را به انجام اقداماتی متهم می‌کند که باعث بروز بحران اقتصادی و کمبود مواد غذایی و دارویی در کشور شده است.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!