یکشنبه, ۰۵ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
خلبان مهاجم به ساختمان دیوان عالی‌ ونزوئلا :اگر لازم باشد جان خود را برای براندازی دولت می دهیم

مادرید-ایرنا- خلبانی که روز هفتم تیر با استفاده از بالگرد به ساختمان دیوان عالی‌ و وزارت کشور ونزوئلا حمله کرد در پیامی اعلام کرد که اگر لازم باشد ، جان خود را برای براندازی دولت «نیکلاس مادورو» خواهد داد.

به گزارش ایرنا، اسکار پرز در حالی‌ این سخنان را در مصاحبه با شبکه تلویزیون ملی‌ اسپانیا اعلام کرد که در تظاهرات پنجشنبه شب به وقت محلی که در میدان فرانسه بخش 'آلتامیرا' واقع در شهر 'چاکائو' (یکی‌ از 5 قسمت کلان شهر کاراکاس )، علیه دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری کشور برگزار شده بود ، شرکت کرد .
وی اشاره کرد که بهترین ادای احترام به کشته شدگانی که در 104 روز اعتراضات ضد دولتی جان خود را از دست دادند، این است که مادورو قدرت را ترک کند .
پرز تصریح کرد :ادای احترام واقعی‌ این است که این دیکتاتوری بر انداخته شود .
وی خطاب مادورو گفت: «آقای مادورو ، تو که به شبه نظامیان شورشی خودت پول پرداخت کردی تا که سلاح در دست گیرند زیرا می‌ دانی‌ که با رای چیزی را به دست نخواهی آورد ، با ملتی روبرو خواهی‌ شد که در دفاع قانونی و مشروع از خود اقدام خواهند کرد» .
این خلبان ادامه داد :' اگر تو آماده هستی‌ ، ما نیز برای دفاع از ملت آماده خواهیم بود و اگر لازم باشد ، حتی جان خود را برای آن خواهیم داد '.
پرز در این راستا از ونزوئلایی ها خواست تا روز یکشنبه در همه پرسی‌ مردمی علیه انتخابات مجلس مؤسسان که از سوی مادورو فراخوان شده شرکت کنند و هشدار داد که روز سه شنبه آینده ، ونزوئلایی ها به خیابان ها خواهند آمد تا علیه رژیم مادورو تظاهرات کنند .
وی افزود، زمان سرنگونی دولت ونزوئلا فرا رسیده است.
این خلبان ضمن فراخواندن مردم به مقاومت گفت که از روز 18 ژوییه با حرکت نهایی و سراسری کار دولت را تمام کنند.
پرز خاطرنشان کرد: همه پرسی‌ مردمی با کرامت انجام خواهد شد و در خیابان ها به دفاع از ملت خواهیم پرداخت.
بنابراین گزارش ، این خلبان در پیام های قبلی‌ خود پس از حمله به دو ساختمان ، که از طریق شبکه های اجتماعی پخش شده بودند ، اشاره کرده بود که این حملات به طور بسیاری خوبی‌ انجام گرفته شده بودند .
وی گفت که در فاز دوم نقشه آینده خود ، خواهان استعفای مادورو خواهد شد و به گفته او ، این استعفا با 'اعتقاد ، برنامه ریزی و تلاش مشترک ملت' به دست خواهد آمد .
پرز اشاره کرد که به عنوان بخشی از یک ائتلاف بین ارتشیان ، پلیس و غیر نظامیان عمل می‌ کند هرچند که تا بحال وجودی از آن ثبت نشده است .
مادورو در این رابطه ، از شهروندان کشور خواست تا که در یافتن و دستگیری این خلبان که او را یک تروریست و جنایتکار قلمداد کرده ، به وی کمک کنند .

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!