جمعه, ۱۷ می ۲۰۲۴
جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
آزمایشگاه ۴ کشور به تجهیزات نانویی ایرانی مجهز می شود

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو اظهار داشت: بنا داریم علاوه بر آزمایشگاه چین، آزمایشگاه های اکوادر، کوبا و اندونزی را مجهز به تجهیزات نانوی ایرانی کنیم.
دکتر سعید سرکار، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال گذشته موفق شدیم با چین قراردادی در راستای تجهیز آزمایشگاه با محصولات ایرانی نانویی منعقد کنیم و آن را به سرانجام برسانیم.

وی افزود: همچنین با اکوادر در حال عقد قرار داد هستیم تا آزمایشگاههای آنها را تجهیز کنیم.

سرکار با بیان اینکه همچنین ۲ کشور دیگر خواستار تجهیز آزمایشگاههایشان با تجهیزات ایرانی هستند، گفت: بنا داریم با کوبا و اندونزی نیز نشستی داشته باشیم تا سرانجام تجهیز آزمایشگاههای آنها با تجهیزات نانویی ایرانی عملی و محقق شود.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو اظهار داشت: بعد از اینکه توافقات نهایی شد وسایل و تجهیزات از ایران به کشور مورد نظر می رود.

وی با اشاره به زمان تجهیز یک آزمایشگاه گفت: بعد از انعقاد قرارداد با این کشورها می توانیم ظرف یک هفته تجهیزات را به آنجا ببریم و نحوه استفاده از این وسایل را آموزش دهیم.

وی ادامه داد: تنها انعقاد قرار داد نیاز به زمان دارد ولی نصب تجهیزات یک هفته نیاز دارد.

به گفته سرکار، تجهیز آزمایشگاه شامل یک پکیجی است که چندین شرکت دانش بنیان ایرانی محصولات خود را بر پایه فناوری نانو به تولید رسانده اند.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو عنوان کرد: هر یک از این پکیج ها بسته به نیاز و سطح کشور مقابل، متشکل از ۱۵ -۱۶ دستگاه است؛ بالاترین سطح اکوادر است که ۱۸ دستگاه نیاز دارند.

وی افزود: البته برخی کشور ها به دلیل کمبود بودجه از ما تقاضای ۵ دستگاه دارند و طی سال به نسبت بودجه درخواست می کنند.

(منبع: خبرگزاری مهر)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!