جمعه, ۰۳ می ۲۰۲۴
جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
امضا ی تفاهم نامه توسعه و گسترش همکاری های دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با مراکز علمی و دانشگاهی اسپانیا

در سفر هیئت بلند پایه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به اسپانیا، توسعه و گسترش همکاری های این دانشگاه با مراکز علمی و دانشگاهی اسپانیا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در سفر هیئت بلند پایه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) که با حضور ریاست دانشگاه، معاون امور بین الملل و روسای دانشکده های علوم پایه، فنی و مهندسی و علوم اجتماعی و به منظور دیدار از ۳ دانشگاه مهم اسپانیایی انجام گرفت، پیرامون عملیاتی و اجرایی کردن تفاهم نامه همکاری بین دو دانشگاه که خرداد ماه سال ۱۳۹۵ به تصویب دو دانشگاه رسیده بود بحث و گفتگو شده و در زمینه فعالیت های آموزشی و پژوهشی مشترک تبادل نظر شد.

در مذاکرات صورت گرفته با مسئولان دانشگاه کارلوس ۳ بر آموزش های مجازی برای شروع فعالیت های آموزشی تاکید شد که در این برنامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) می توانند با تایید گروه آموزشی دانشکده خود بخشی از واحدهای آموزشی خود را در دانشگاه کارلوس ۳ بگذرانند.

در ادامه دور دوم مذاکرات بامسئولان دانشگاه کارلوس ۳ به موضوع همکاری های دو طرف در زمینه های مراکز رشد و پارک های علم و فناوری پرداخته شد و با توجه به اینکه دانشگاه کارلوس ۳ از نظر ارتباط با صنعت جایگاه بزرگی در اسپانیا و اتحادیه اروپا دارد مقرر شد که دانشگا های دو طرف در دو زمینه IT و انرژی شروع به فعالیت کنند.

همچنین در این سفر دیدار از دانشگاه آتونومای مادرید انجام گرفت که دور اول مذاکرات در این دانشگاه با حضور روسای و هیئت همراه هر دو دانشگاه بود. در این دیدار رئیس جدید دانشگاه آتونوما آمادگی این دانشگاه را برای برقراری ارتباط و داشتن تفاهم نامه همکاری ابراز کرد.

دکتر نائینی، رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز موضوع اجرای دروس مشترک، تبادل استاد و دانشجو، فرصت های مطالعاتی و تحقیقات مشترک بین دو دانشگاه را مورد تاکید قرار داد.

دانشگاه آتونوما با داشتن ۳۳ هزار دانشجو و بیش از ۳۰۰۰ عضو هیئت علمی در رتبه ۱۸۰ رتبه بندی جهانی قرار دارد و یکی از دانشگاه های مطرح در این دانشگاه دانشکده علوم پایه با ۵۰۰۰ دانشجو در رشته های ریاضیات، فیزیک و شیمی است.دانشکده ادبیات دانشگاه آتونوما دارای ر ۸ رشته آموزشی در مقطع دکتری دارد ولی زبان فارسی در این دانشگاه به عنوان یک رشته تحصیلی تدریس نمی شود. لیکن به عنوان یکی از دروس دانشجویان رشته زبان عربی به صورت محدود در این دانشگاه تدریس می شود. دانشگاه بین المللی امام خمینی ره آمادگی خود را برای همکاری با دانشگاه آتونوما برای راه اندازی رشته زبان فارسی اعلام کرد.

هیئت اعزامی دانشگاه بین المللی امام خمینی در برنامه دیدار با دانشگاه های معتبر والنسیا از دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه بازدید کردند. این دانشکده در زمینه های رفاه اجتماعی، مدیریت فرهنگی، حقوق اجتماعی صاحب نظر است. با توجه به اینکه رشته های علوم سیاسی، مدیریت، اقتصاد و حقوق در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه والنسیا ارایه می شود، مقرر شد مراتب آمادگی دانشگاه بین المللی امام خمینی برای همکاری با این رشته ها نیز به اطلاع دانشکده های ذی ربط ارسال شود.

در دیدار هیئت دانشگاه با ریاست دانشگاه والنسیا، ریاست دانشگاه والنسیا از تمدید تفاهم نامه بین دو دانشگاه بسیار استقبال کرد و آمادگی این دانشگاه را برای گسترش همکاری ها به خصوص در زمینه علوم انسانی، از جمله زبان فارسی و ایران شناسی اعلام کرد.

در دیدار با نمایندگان بین الملل دانشکده های علوم پایه و فنی و مهندسی دانشگاه والنسیا ضمن اشاره به تجربه موفق دو دانشگاه در انجام همکاری در رشته شیمی در سال های گذشته، هر دو طرف تاکید داشتند که با معرفی افراد علاقه مند به خصوص در زمینه فیزیک و ریاضیات بتوانند با تعریف پایان نامه های مشترک، تحقیقات مشترک و نیز فرصت مطالعاتی نسبت به گسترش فعالیت های علمی اقدام کنند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی ره در این دیدار خاطرنشان کرد: هدف هیئت اعزامی این دانشگاه توجه به اهمیت فعالیت های بین المللی دانشگاه است ودر این راستا سیاست دانشگاه بین المللی امام خمینی ره هموار کردن مسیر همکاری های بین المللی بین دانشگاه های معتبر اروپایی است که دانشگاه والنسیا از جمله این دانشگاه هاست که مطمح نظر دانشگاه بین المللی برای همکاری های علمی و آموزشی بیشتر است.

در این دیدار دکتر نائینی در راستای تسریع در همکاری های بین دو دانشگاه از استادان و دانشجویان والنسیا برای دیدار از دانشگاه بین المللی امام خمینی ره دعوت کرد که مورد استقبال نمایندگان دانشگاه والنسیا قرار گرفت.

گفتنی است در این سفر، هیئت اعزامی دانشگاه بین المللی امام خمینی ره دو بار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا دیدار داشتند که در هر دو دیدار سفیر ایران در اسپانیا آمادگی خود را برای ایجاد هماهنگی و نیز معرفی دانشگاه بین المللی امام خمینی ره برای مجامع علمی اسپانیا اعلام داشت.

(منبع: خبرگزاری برنا)

 

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!