یکشنبه, ۲۸ آوریل ۲۰۲۴
یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
همکاری فرهنگی‌ دانشگاههای ایران و دانشگاه اسپانیایی مورد بررسی قرار گرفت

مادرید - ایرنا - راههای همکاری علمی‌ و فرهنگی‌ دانشگاههای ایران و دانشگاه ویگو اسپانیا در دیدار رایزن فرهنگی سفارت ایران و معاون این دانشگاه مورد برسی قرار گرفت.

به گزارش روزشنبه ایرنا، علیرضا اسماعیلی در دیدار با خانم پروفسور«دولورس گونزالس(Dolores González)» که در محل دانشگاه ویگو انجام شد، همچنین اضافه شدن زبان و ادبیات فارسی به عنوان زبان دوم اختیاری در مجموعه رشته های دانشگاهی دانشگاه ویگو مورد بحث قرار گرفت.
رایزن فرهنگی ایران در این دیدار با ارایه توضیحاتی در خصوص وضعیت آموزش عالی و دانشگاهها در ایران به نمونه هایی از همکاریهای متقابل اشاره کرده و با برشمردن تجربیات قبلی، پیشنهاد نمود که با همکاری دانشگاه ویگو برنامه هایی مثل برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی و معرفی سینمای ایران در آن دانشگاه برگزار شود.
خانم گونزالس نیز با اشاره به فعالیتهای بین المللی دانشگاه ویگو، گفت: یکی از موضوعات جالب برای دانشجویان، برنامه معرفی سینمای ایران خواهد بود که امروزه در دنیا شناخته شده و اخیراً جایزه اسکار را دریافت نموده است.
وی در این رابطه ، ضمن موافقت با پیشنهاد رایزن فرهنگی، یکی از سالن های سینمای شهر را نیز برای برگزاری هفته فیلم پیشنهاد نمود.
در پایان دو طرف توافق نمودند که پس از پایان تعطیلات تابستانی تفاهم نامه همکاری را تنظیم و امضاء نمایند.
معاون دانشگاه ویگو همچنین با اشاره به پیشنهاد رایزنی فرهنگی در خصوص ارائه آموزش زبان فارسی در دانشکده زبانهای خارجی ضمن استقبال از پیشنهاد مذکور، اظهار داشت که آنرا با مسئولین مربوطه در میان و نتیجه را به رایزنی اعلام خواهد نمود.
دانشگاه ویگو درسال ۱۹۸۹میلادی (۲۷ سال پیش )، پس از تقسیم دانشگاه سانتیاگو ده کومپوستلا (۱۴۹۵ میلادی ) به سه قسمت ، که تا آن زمان تنها دانشگاه ایالت گالیسیا بود ، تاسیس شد . بدین ترتیب ، ایالت گالیسیا اکنون سه دانشگاه سانتیاگو ده کومپوستلا ، ویگو و لا کرونیا را دارد .
این دانشگاه نزدیک به ۲۹ هزار دانشجو دارد که در ۳۴ دانشکده مشغول به تحصیل می‌ باشند . در حال حاضر در این دانشگاه ، زبان های انگلیسی ، فرانسوی ، آلمانی ، ایتالیائی ، اسلاو ، پرتغالی و لاتین به عنوان زبان های خارجی‌ تدریس می‌ شود 

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!