چهارشنبه, ۱۵ می ۲۰۲۴
چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مورالس: ترامپ به جای درخواست افزایش بودجه نظامی به مقابله با فقر بپردازد

تهران - ایرنا - ' اوو مورالس' رئیس جمهوری بولیوی تصریح کرد: ترامپ به جای اختصاص بودجه بیشتر برای امور نظامی، این بودجه ها را صرف مقابله با فقر کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی تله سور، رئیس جمهوری بولیوی دیروز (شنبه) در صفحه توییتر شخصیش ضمن انتقاد از بودجه نظامی مدنظر رئیس جمهوری آمریکا عنوان کرد: چرا ترامپ تمرکز بودجه نظامی مد نظرش را بر مقابله با چالش گرسنگی و فقر در داخل و خارج از آمریکا قرار نمی دهد؟
مورالس با اشاره به درخواست افزایش بودجه نظامی آمریکا توسط ترامپ، تصریح کرد: کشورهای امپریالیستی باید بودجه هایی را بر ترمیم آسیبی که به مردم جهان و کره زمین وارد کرده اند، اختصاص دهند.
وی همچنین عنوان کرد که درخواست رئیس جمهوری آمریکا برای افزایش بودجه نظامی این کشور با هدف مداخله و چپاول کشورهای به نام آزادی، مرگ و بدبختی را برای مردم به همراه دارد.
مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا قانون اختیارات دفاع ملی را تصویب کرد که بر این اساس رکود بودجه 696 میلیارد دلاری در هزینه های نظامی آمریکا ثبت شد. این بودجه فراتر از بودجه درخواستی از سوی ترامپ بود. ترامپ پیشتر بودجه 603 میلیارد دلاری را درخواست کرده بود.
به گزارش ایرنا، مورالس رئیس جمهوری چپ گرای بولیوی از زمان حضورش در این سمت بارها از سیاستهای مداخله جویانه آمریکا انتقاد کرده و خواستار مقابله ملت ها با این سیاستهای دولت های واشنگتن شده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!