شنبه, ۲۷ آوریل ۲۰۲۴
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
آماده باش ژاندارمری اسپانیا در ایالت کاتالونیا به دلیل جدایی طلبی

مادرید-ایرنا- استقلال طلبی در ایالت کاتالونیا موجب اشتغال به کار تمامی نیروهای پیش بینی شده ژاندارمری دراین ایالت شده است.

به گزارش ایرنا، تمامی پست های ژاندارمری اسپانیا در ایالت کاتالونیا در حال حاضر فعال هستند و در هیچ یک از مناصب مختلف و متعدد این نیرو در ایالت کاتالونیا فقدان مسئول مربوطه به چشم نمی خورد.
روزنامه لاراسون در این رابطه نوشت: شاید اگر بحث ایالت کاتالونیا در میان نبود، اشتغال به کار تمامی نیروهای پیش بینی شده ژاندارمری در یک ایالت تبدیل به خبر نمی شد اما رقم خوردن این وضعیت با اوج گیری روند جدایی طلبی کاتالونیا سبب شده است این مسئله مورد توجه قرار گیرد.
ژاندارمری اسپانیا مجموعا 3500 افسر در کاتالونیا دارد که واحد های مختلف آن همچون واحد اطلاعاتی، واحد پلیس قضایی و واحد امنیت شهروندی پیش از این در شرایط عادی با 25 تا 30 درصد پست خالی روبرو بوده اند.
اهمیت رصد روند جدایی طلبی و برخورد قانونی مربوطه با هر گونه تخلف احتمالی سبب شده است که این نیرو با تمام توان در کاتالونیا حاضر شده و به انجام مامورین بپردازند.
خبرگزاری افه نیز در همین راستا اشاره دارد که «اینیگو مندز ده ویگو» سخنگوی دولت اسپانیا هشدار داد که حتی یک یورو از مردم کاتالونیا و اسپانیایی ها برای رای گیری استقلال که خارج از قاعده و قانون است صرف نخواهد شد.
وی همچنین تاکید کرد که هر کسی بایستی مسئولیت کارهای خود را در این زمینه به عهده بگیرد و اگر کسی می خواهد کار غیر قانونی انجام بدهد بایستی هزینه آن را شخصا پرداخت کند.
مندز ده ویگو افزود: اطمینان دارم که نیروهای پلیس کاتالونیا قانون را در رویارویی با رفراندم جدایی طلبانه که برای اول اکتبر(9 مهر) اعلام شده، اجرا خواهند کرد.
وی در ادامه گفت که جدایی طلبان مانند افراد دیگر هستند و چنانچه از اجرای قانون تخطی کنند، مورد مجازات قرار می گیرند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!