سه شنبه, ۱۴ می ۲۰۲۴
سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
محاکمه مجدد در انتظار لولا داسیلوا

رییس جمهور سابق برزیل که پیش از این در یک دادگاه فساد، محکوم شده است، اکنون با ششمین محاکمه به اتهام دریافت رشوه سیاسی روبه‌رو است، امری که بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین را به هرج و مرج سیاسی کشاند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک قاضی فدرال در یک دادخواست اعلام کرد، لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رییس جمهوری سابق برزیل، برای رسیدگی به ادعای دریافت یک میلیون رئال (۳۲۰ هزار دلار) برای بازسازی یک خانه ویلایی، در ازای دادن امتیاز سیاسی، محاکمه خواهد شد.

این دادخواست که به تحقیقات "کارواش" موسوم است، پرداخت رشوه توسط تعدادی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه گذاری برزیلی را در ازای قراردادهای سود آور در شرکت‌های دولتی، بررسی می‌کند.

این رییس جمهور سابق مکررا ادعای بی گناهی و انجام ندادن هیچ گونه اشتباهی در این پرونده می‌کند که منجر به زندانی شدن بیش از ۱۰۰ تن از سیاستمداران، سرمایه گذاران و سایر افراد ‌شده است. هم‌چنین چهار رییس جمهور سابق این کشور نیز مورد تحقیق قرار گرفته و میشل تامر، رییس جمهوری کنونی برزیل هم به دریافت رشوه متهم شده است.

تیم حقوقی لولا داسیلوا به سوالات در مورد تازه‌ترین محاکمه پاسخ نداده‌اند.

رییس جمهور سابق برزیل ماه گذشته گناهکار شناخته شده و به ۱۰ سال زندان به جرم دریافت ۳.۷ میلیون رئال رشوه از شرکت مهندسی "OAS " محکوم شد. دادستان‌ها اعلام کرده‌اند این شرکت در ازای کمک داسیلوا به منظور معاملات بزرگ با شرکت ملی نفت "پتروبراس"، یک ویلای ساحلی به او رشوه داده‌اند.

داسیلوا می‌تواند در خواست تجدید نظر کند، اگر حکم گناهکار بودن او تایید شود، احتمالا او از شرکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور منع خواهد شد، زیرا وی پیشتر اعلام کرده بود خواستار شرکت در این انتخابات است.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!