یکشنبه, ۱۹ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
درخشان در شیلی، نوجوانان در تهران

رقابتهای جودو قهرمانی نوجوانان جهان در حالی از فردا در غیاب جودوکاران ایران آغاز می‌شود که رئیس فدراسیون برای حضور در این رقابت‌ها راهی شیلی شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات از فردا به میزبانی شیلی و با حضور ۴۴۱ جودوکار از ۶۸ کشور جهان آغاز می شود. نکته مهم در مورد این رقابتها غیبت تیم ملی ایران در این مسابقات است.

نوجوانان جودو کشورمان در سالهای اخیر حضور نصفه و نیمه ای در این رقابتها داشته اند، اما همیشه حضور داشته اند. در دوره قبلی این مسابقات که سال ۲۰۱۵ به میزبانی بوسنی برگزار شد، ابوالفضل محمودی، جواد مرادی و حمیدرضا ملک زاده نمایندگان کشورمان بودند. سال ۲۰۱۳ نیز محمد رشنونژاد، رامین صفویه، سبحان رسولی و علیرضا خجسته راهی میامی آمریکا شدند که با تک برنز صفویه تیم کشورمان به عنوان چهارم دست پیدا کرد.

نکته مهمتر از غیبت تیم ایران، حضور رئیس فدراسیون در این رقابتهاست. محمد درخشان در فدراسیون مسئولیت دارد و می بایست در همه رویدادهایی که توسط IJF برگزار می شود، حضور داشته باشد به همین دلیل نیز برای حضور در این رقابها راهی شیلی شده است.

در سالهای قبل هر چند نوجوانان کشورمان در رقابتهای جهانی موفق به کسب مدال نمی شدند، ولی تجربه این رقابتها برای آنها بسیار مفید بود، همین نفراتی که اکنون عضو تیم ملی هستند از رشنونژاد گرفته تا صفویه با حضور در چنین رقابتهایی با کسب تجربه ای مفید، اکنون به آینده سازان جوو ایران تبدیل شده اند.

فرصت کم برای آماده سازی، مباحث روانشناختی و هزینه های بالا دلایل ذکر شده برای اعزام نشدن تیم ایران به این رقابتها عنوان شده است. بدون شک غیبت در چنین مسابقات پراهمیتی در آینده تبعات منفی برای نوجوانانی دارد که قرار است آینده جودو ایران را ترسیم کنند.

(منبع: خبرگزاری مهر)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!