چهارشنبه, ۰۱ می ۲۰۲۴
چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
اسپانیا تحرکات اخیر کره شمالی‌ را محکوم کرد

مادرید- ایرنا- مدیر کل حقوق بشر سازمان ملل وزارت خارجه اسپانیا اعلام کرد، مادرید بطور مکرر در تماس با سفیر کره شمالی‌ در اسپانیا، مسیر در پیش گرفته از سوی پیونگ یانگ را محکوم کرده است، ضمن اینکه امیدواریم مجبور نباشیم فراتر از تحریم ها پیش برویم.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری افه ، «خاویر سانابریا» روز پنجشنبه در سخنانی گفت: به سفیر کره شمالی ابلاغ کردیم مسیری که این کشور در پیش گرفته غیرقابل دفاع است و تحریم هایی‌ که علیه آنها اعمال بشود کاملا قابل توجیه بوده و امیدواریم که مجبور نباشیم فراتر از آن برویم.
سانابریا توضیح داد که اسپانیا علنا پرتاب های موشکی و آزمایشات با مواد شکافت پذیر را محکوم کرده و چندین بار با تماس با سفیر کره، این موضوع را به وی ابلاغ کرده است.
وی سپس یادآور شد، در ژانویه سال 2016 ، هنگامی که اسپانیا ریاست کمیته تحریم ها علیه کره شمالی‌ را بر عهده داشت ، پیونگ یانگ یک آزمایش اتمی‌ انجام داد و یک موشک بالستیک پرتاب کرد، موردی که قبلا انجام نداده بود.
این مقام اسپانیایی اضافه کرد: از آن زمان تاکنون آزمایشات و پرتاب های موشکی این کشور افزایش یافتند و اکنون چهار قطعنامه علیه این کشور صادر شد و تحریم ها افزایش یافت. قطعا این وضعیت بسیار نگران کننده است و امیدواریم که هیچ انفجاری صورت نگیرد زیرا برای بقای بخش بزرگی‌ از شبه جزیره‌ کره بسیار خطرناک است.
سانابریا سپس با اشاره به تهدید کره شمالی علیه پایگاه های نظامی آمریکا در جزیره‌ گوام ، امیدواری کرد کره شمالی‌ هیچوقت چنین تهدیدی را عملی نکند، اگر رژیم پیونگ یانگ ، موشکی را پرتاب کند که محتوای آن اتمی‌ باشد و بر سرزمین آمریکا یا کره جنوبی اثر بگذارد، متحدانمان به آن پاسخ خواهند داد.
وی افزود: هم اکنون خطر یک جنگ در منطقه بالاست و همه ما در تلاش هستیم که پیونگ یانگ به سر عقل بیاید زیرا آنچه که قصد دارد انجام دهد کاملا خصمانه و غیر قابل قبول است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!