جمعه, ۱۷ می ۲۰۲۴
جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مورالس:قدرتهای امپریالیستی جهان، 'جنگ' را راه حل مشکلات خود می دانند

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری بولیوی روز گذشته اعلام کرد که امپریالیسم جهانی از 'جنگ' به عنوان راهی برای حل بحران خود استفاده می کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه تله سور، ' اوو مورالس' در صفحه توییتر شخصی اش نوشت: 'جنگ'، فرهنگ مرگ و ابزار امپریالیسم برای تسلط.
این مقام ارشد بولیوی در ادامه عنوان کرد که قدرتهای امپریالیستی از گزینه 'جنگ' برای حل بحران نظام سرمایه داری استفاده می کنند.
مورالس در توییت های دیگری در این رابطه تصریح کرد، کشورهایی همچون ایالات متحده آمریکا از تنش ها به عنوان ابزاری برای منحرف کردن افکار عمومی نسبت به مشکلات سیاسی، اقتصادی و زیست محیطی ناشی از فعالیت سیستم سرمایه داری استفاده می کنند.
پایگاه اینترنتی شبکه تله سور در ادامه این گزارش خود عنوان کرد: اغلب از نظام سرمایه داری به عنوان یک دلیل برای به راه افتادن جنگ ها و تنش ها در جهان یاد می شود، به گونه ای که قدرتهای جهانی برای کنترل منافع و قدرت اقتصادی با یکدیگر درگیر می شوند؛ شرایطی که در نیمه اول قرن بیستم قابل مشاهده بود.
به گزارش ایرنا، این توییت مورالس در حالی منتشر شده است که وی بارها در صفحه توییترش از آمریکا به دلیل مداخله در امور داخلی ونزوئلا به شدت انتقاد و دولت واشنگتن را به تلاش در بدست آوردن منابع اقتصادی ونزوئلا متهم کرده بود.
تله سور تصریح کرد، وی همچنین تهدید اخیر رئیس جمهوری آمریکا علیه کره شمالی را محکوم و این تهدید را توهینی به بشریت خواند.
مورالس عنوان کرد: ما باید به جای تهدید اخیر ترامپ علیه کره شمالی، مذاکره، صلح و عدالت اجتماعی را پیشنهاد کنیم.
رئیس جمهوری بولیوی همچنین از مردم جهان خواست تا با این موضع گیری آمریکا مخالفت کنند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!