دوشنبه, ۲۹ آوریل ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
آرژانتین همچنان به ماکری اعتماد دارد

مادرید - ایرنا - انتخابات مقدماتی مجلس آرژانتین که دیروز (یکشنبه) برگزار شد، نشان داد که مردم این کشور با رای خود، همچنان به «مائوریسیو ماکری» رئیس جمهوری این کشور آمریکای جنوبی، اعتماد دارند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه ال موندو، ماکری20 ماه پس از به قدرت رسیدن، همچنان از حمایت مستحکم آرژانتینی ها برخوردار است.
بر اساس نتایج رسمی‌ اعلام شده، حزب ائتلاف حاکم 'تغییر دهیم' دولت، پیروز انتخابات مقدماتی شد تا انتظارات انتخاباتی «کریستینا فرناندز ده کرچنر» رئیس جمهوری سابق این کشور را که برای بازگشت دوباره به قدرت آماده می‌شود، متوقف کند.
البته این انتخابات، ارزش چندانی ندارد و بیشتر به عنوان سنجش نبض کشور برای انتخابات روز 22 اکتبر (30 مهر ماه) سال جاری برای مجلس به شمار می رود که در آن 127 نفر برای مجلس نمایندگان و 24 نفر برای مجلس سنا انتخاب خواهند شد.
پیروزی حزب ائتلاف محافظه کار دولت، به لطف تفرقه در حزب پرونیسم، در اصلی‌ ترین شهرهای کشور به جز شهر راهبردی بوئنوس آیرس، بسیار قاطع بود . «استبان بولریچ» نامزد حزب دولت، در شهر بوئنوس آیرس در نبردی تنگاتنگ با فرناندز ده کرچنر به تساوی تقریبا 34.14 درصدی دست یافت.
به عبارتی دیگر، این انتخابات مقدماتی غیر معمولی، باز، همزمان و اجباری که در آن 74 درصد از 33 میلیون آرژانتینی واجد شرایط رای دادند، تصویری واقعی‌ از نقشه انتخاباتی در این کشور را نشان می‌ دهد تا مردم، با نامزدهای احزاب گوناگون آشنا شوند.
ماکری در صورت پیروزی در انتخابات ماه اکتبر، قدرت مانور سیاسی بیشتری برای اجرای برنامه اصلاحات خود در دو سالی‌ که از دوره ریاست جمهوری وی باقی مانده است، خواهد داشت.
پیروزی ماکری، از سوی دیگر، لغزشی برای انتظارات و بلند پروازی های کرچنر خواهد که به همان اندازه که از محبوبیت همگانی برخوردار است، نفرت مردمی را نیز در پشت سر دارد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!