چهارشنبه, ۱۵ می ۲۰۲۴
چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
استرالیا استراتژی جدیدی برای مقابله با تروریسم در اماکن عمومی بکار می گیرد

کوالالامپور – ایرنا – دولت استرالیا سند جدیدی برای مقابله با تروریسم به شوراها ارائه می کند که در آن روش های جلوگیری از حملات تروریستی با استفاده از وسایل نقلیه و دیگر روش ها که در 'بارسلون' اسپانیا و 'نیس' فرانسه رخ داد، مورد تاکید قرار گرفته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از تارنمای شبکه 'اسکای نیوز'، 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا در سخنانی گفت که استراتژی حمایت از اماکن عمومی در مقابل حملات تروریستی تکمیل شده است.
وی برنامه های دولتش را برای ایمنی مردم و جلوگیری از حملات تروریست ها با وسایل نقلیه و سایر سلاح ها عنوان کرد و گفت که برنامه های جدیدی را برای حفاظت از مردم ارائه می دهد.
ترنبول به خبرنگاران گفت که در این طرح برای شوراها، شرکت ها و عاملین محلی چگونگی جلوگیری از حملات تروریستی با وسایل نقلیه و همچنین اسلحه، چاقو، بمب یا وسایل شیمیایی طراحی شده است.
نخست وزیر استرالیا گفت که دولت در این طرح، پلیس منطقه ای و ایالتی، سازمان های اطلاعاتی، همتایان خارجی، بخش خصوصی، دولت های محلی و مالکان اماکن بزرگ را گردهم آورده است.
'مالکوم ترنبول' با این عنوان که استفاده از وسایل نقیله رویکرد جدید تروریست ها است، تصریح کرد: ما توانسته ایم به یک استراتژی جامع دست یابیم.
وی گفت: به دست آوردن یک وسیله نقلیه بسیار آسان است و کاملا غیرممکن است بتوان افرادی که یک کامیون و یا یک خودرو را می رانند، کنترل کرد.
نخست وزیر استرالیا تصریح کرد: همانگونه که در لندن رخ داد، وسایل نقلیه نسبتا کوچک خسارات بزرگی ایجاد کردند.
در حمله تروریستی اخیر شهر بارسلون اسپانیا با وسیله نقلیه و تیراندازی 13 نفر کشته و بیش از 100 نفر زخمی شدند.
استرالیا، یک متحد آمریکا است که نیروهایش را به افغانستان و عراق اعزام کرده است و اکنون برای مقابله با حملات تروریست های داخلی و یا آنهایی که از جنگ در خاورمیانه باز می گردند، هشدار لازم را ارائه می کند.
استرالیا تاکنون شاهد چند حمله 'گرگ های تنها' از سوی تروریست ها بوده است.
ماه ژانویه امسال یک مرد در شهر ملبورن به میان عابران پیاده رفت و ده ها نفر را کشت و یا زخمی کرد.
'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا تاکید دارد 'هرگز در مقابل آنها (تروریست ها) تعظیم نمی کنیم، از آنها نمی هراسیم و با شکست دادن آنها ایدئولوژی شیطانی آنها را از بین می بریم'.
براساس طرح ارائه شده از سوی دولت استرالیا، ابزار نصب موانع مختلف و دیگر روش های کاهش احتمال حملات با وسایل نقلیه به اماکن عمومی و تجاری در اختیار فعالان بخش خصوصی قرار می گیرد تا خود به نسبت به نصب آنها اقدام نمایند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!