سه شنبه, ۰۷ می ۲۰۲۴
سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ونزوئلا به دنبال برگزاری نشستی جهانی برای حمایت از مجلس موسسان

دولت ونزوئلا در حال آمادگی برای برگزاری نشستی جهانی است تا برای مجلس موسسان که برای تغییر قانون اساسی تشکیل شده، حمایت جلب کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ماه گذشته میلادی و در بحبوحه تظاهرات گسترده در ونزوئلا، مجلس موسسان با 545 کرسی تشکیل شد تا قانون اساسی را تغییر دهد و اوضاع را به نفع نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری عوض کند.

روز جمعه، این مجلس به خودش اختیارات اجرایی داد. این جدیدترین ضربه کاری بر پیکره کنگره تحت کنترل اپوزیسیون بود که تصمیماتشان از سوی دادگاه عالی مورد حمایت مادورو رد شده است.

آمریکا این اقدامات مادورو را مورد محکومیت قرار داده و وی را به همراه برخی از مقام‌های ارشد ونزوئلا تحت تحریم قرار داده است.

مادورو در یک خطابه تلویزیونی روز یکشنبه گفت: ما برنامه‌ای را آغاز کرده‌ایم و به دنبال همبستگی میان مردم سراسر جهان با مردم ونزوئلا هستیم. این نشست جهانی متشکل از چندین رخداد و مراسم در کشورهای جهان در روزهای آتی آغاز به کار می‌کند. این نشست جهانی با همکاری یک بلوک منطقه‌ای به نام "جامعه کشورهای آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب" برگزار می‌شود.

مجلس موسسان قانون اساسی ونزوئلا روز 30 ژوئیه سال جاری میلادی انتخاب شد تا قانون اساسی در این کشور آمریکای لاتین را مجددا تدوین کند.

بلوکی از کشورهای موسوم به "گروه لیما" متشکل از پرو، آرژانتین، برزیل، کانادا، کلمبیا و هفت کشور دیگر در نیم کره جنوبی اواخر روز جمعه به آمریکا پیوسته و به انتقاد از تشکیل این مجلس پرداختند که اختیارات کنگره ونزوئلا را زیر سوال می‌برد.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!