جمعه, ۰۳ می ۲۰۲۴
جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
دادگاه عالی برزیل علیه وزیر کشاورزی درخواست تحقیق کرد

دادگاه عالی برزیل پرونده فسادی را علیه وزیر کشاورزی باز کرده که در آن وی به فساد مالی در زمان فرمانداری‌اش متهم است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دادستان ارشد برزیل در یک پرونده دیگر اتهاماتی را علیه چهار تن از سناتورهای حزب حاکم "جنبش دموکراتیک برزیل" و خوزه سارنی، رهبر سابق آن مطرح کرده است.

لوئیز فاکس، قاضی رسیدگی به این پرونده اعلام کرد که این بازجویی‌ها به درخواست "رودریگو خانوت"، دادستان ارشد برزیل صورت گرفته و "بلیرو ماگی"، وزیر کشاورزی در پرونده فساد مالی متهم شده است.

وزیر کشاورزی برزیل که یک میلیاردر است در زمانی که فرماندار ایالت "ماتو گراسو" در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ بود کاری کرد تا به قانونگذران پول پرداخت شود تا از فعالیت سیاسی‌اش در زمانی که فرماندار بود، حمایت کنند.

اتهامات خانوت علیه این وزیر برمبنای شهادت مبتنی بر اقرار مصلحتی به جرم سیلوال باربوسا،‌ معاون ماگی در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ است. همچنین از دیگر اتهاماتی که علیه ماگی مطرح شده می‌توان به صدور دستور به معاونش برای پرداخت بدهی‌های کمپین انتخاباتی از صندوق بیت‌المال اشاره کرد.

ماگی این اتهامات را رد کرده و گفته مطمئن است که تحقیقات نشان می‌دهد بیگناه است.

وی ادامه داد: من این اتهامات را رد می‌کنم. من هرگز از ابزار غیرقانونی در زندگی شخصی و کمپانی‌های خودم استفاده نکرده‌ام.

درحالیکه صادرات محصولات کشاورزی یکی از منابع درآمدزایی برزیل فقیر است، ماگی وزیر اصلی در دولت میشل تامر، رئیس جمهور است که دولتش هم با رسوایی فساد مالی روبروست.

خانوت همچنین چهار تن از سناتورهای دولت تامر را به فساد مالی متهم کرده است. این اتهامات نیز با اقرار مصلحتی به جرم از سوی رئیس "ترنسپترو" که یک کمپانی دولتی نفتی است، به این سناتورها وارد آمده است.

وکلای این سناتورها می‌گویند این اتهامات درست نیستند و همگی آنها با انگیزه سیاسی هستند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!