دوشنبه, ۲۹ آوریل ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
کانادا: کوبا را مسئول حملات صوتی به کارکنانمان در هاوانا نمی‌دانیم

یکی ازمقامات ارشد کانادا اعلام کرد، اوتاوا به دون سند کوبا را مسئول حمله صوتی به پرسنل آمریکایی و کانادایی درهاوانا نمی‌داند و قصد ندارد دیپلمات‌های کوبایی را از کشور اخراج کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرده بود که دیپلمات‌های مستقر در سفارت آمریکا در کوبا به خاطر رویدادهای نامشخصی که از اواخر سال 2016 میلادی آغاز شده، دچار یکسری علائم فیزیکی شده‌اند. پنج کانادایی نیز تحت تاثیر این رویدادها قرار گرفته‌اند.

دو منبع آگاه از این رویدادها و تحقیقات مربوط به آن گفتند تحقیقات چند ماهه کوبا، آمریکا و کانادا در خصوص این رویداد مرموز هنوز به هیچ نتیجه‌ای درخصوص اینکه این حملات چگونه صورت گرفته و چه کسی مسئول آن است، نرسیده‌اند.

یکی از مقامات کانادا گفت: از نظر اوتاوا ما به دون دلیل و سند فرض نمی‌کنیم که مساله الزاما به صورت تعمدی صورت گرفته است. مقامات کوبایی به صورت قابل توجهی در این تحقیقات همکاری کرده‌اند.

در برخی موارد قربانیان هیچ صدایی نشنیده‌اند و در موارد دیگر صدای بسیار بلندی شنیده‌اند اما همه آنها از علائمی چون حالت تهوع و سرگیجه رنج برده‌اند و برخی از آنها نیز به صورت موقت حافظه یا شنوایی خود را از دست داده‌اند.

این در حالی است که کوبا هرگونه دست داشتن در این رویدادها را رد کرده است. وزارت خارجه آمریکا هم هاوانا را مقصر این حملات ندانسته اما در ماه مه سال جاری میلادی دو تن از دیپلمات‌های کوبایی را از واشنگتن اخراج کرد.

مقام کانادایی مذکور که خواست نامش فاش نشود گفت: در حال حاضر کانادا قصد ندارد هیچ اقدام دیپلماتیکی علیه کوباانجام دهد.

کانادا سال‌هاست که به طور کلی از روابط خوبی با کوبا برخوردار است و حتی تحریم‌های اقتصادی آمریکا بر هاوانا نتوانست روابط این دو کشور را خدشه‌دار کند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!