سه شنبه, ۳۰ آوریل ۲۰۲۴
سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل: هر اقدام آمریکا علیه ونزوئلا ناکام خواهد ماند

تهران- ایرنا- نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل ضمن رد سیاستها و اقدامات آمریکا علیه انقلاب بولیواری ونزوئلا تصریح کرد که فرآیند پایه ریزی شده توسط هوگو چاوز، اقدامات واشنگتن را ناکام خواهد گذاشت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری پرنسالاتینا کوبا، ' رافائل رامیرز' در مصاحبه با هفته نامه 'اوربه' کوبا خاطر نشان کرد که یکی از اهداف این کمپین امریکا تلاش برای منزوی کردن ونزوئلا است تا شرایط برای دیگر اقدامات خصمانه علیه کاراکاس فراهم شود.
این دیپلمات ارشد ونزوئلایی خاطر نشان کرد: واشنگتن پیشتر در تلاش برای محاصره کردن ونزوئلا در سازمان کشورهایی آمریکایی ناکام بوده و اکنون به دنبال پیاده کردن هدف مشابه در سازمان ملل است.
وی افزود: ما همچنان با توانایی های دیپلماتیک مان و همبستگی جهانی با ونزوئلا به مقاومت ادامه می دهیم و در این مسیر تنها نیستیم چون همه متوجه هزینه بی ثباتی منطقه ای و جهانی هستند.
رامیرز در ادامه گفت که تحریم های یک جانبه اخیر علیه مقامات ونزوئلایی ، تهدید اخیر ترامپ مبنی بر بررسی گزینه نظامی و جنگ اقتصادی علیه کاراکاس؛ از جمله دیگر اقدامات واشنگتن برای از بین بردن انقلاب بولیواری ونزوئلا است.
وی همچنین تصریح کرد که کشورش آماده خنثی کردن اقدامات آمریکا علیه دولت نیکلاس مادورو است. به گفته رامیرز، یکی از سناریوهای آمریکا ضربه زدن به بخش نفتی ونزوئلا است که منبع اصلی درآمد این کشور به حساب می آید.
به گزارش ایرنا، کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که ترامپ درپی تهدید های اخیر خود سرانجام با صدور یک فرمان ویژه ریاست جمهوری ونزوئلا را برای نخستین بار مورد تحریم اقتصادی قرار داد.
سخنگوی کاخ سفید روز جمعه با قرائت بیانیه ای از قول رئیس جمهوری این کشور، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا را دیکتاتوری خواند که مردم کشورش را از غذا و دارو محروم کرده و رهبران گروه های مخالفی را که بطور دمکراتیک در این کشور انتخاب شده اند، به زندان انداخته است.
ترامپ در این بیانیه گفته است که به همین خاطر از این پس به موسسات مالی کشورش اجازه نخواهد تا درمبادلات مالی با این کشور شرکت کنند و مصمم است از دسترسی مادورو به بازار هایی که از آن ها برای تقویت دولت و دستگاه های امنیتی خود درسرکوب مردم این کشور استفاده می کند، جلوگیری نماید.
تحریم های جدید آمریکا در حالی علیه اقتصاد ونزوئلا اعمال می شود که مردم این کشور ماههاست با چالش کمبود شدید مواد غذایی و دارو دست و پنجه نرم می کنند و تحریم های بیشتر شرایط اقتصادی ونزوئلا را وخیم تر و مشکلات شهروندان را دوچندان خواهد کرد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!