شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
درخواست دادستان‌های برزیل برای رفع اتهام از داسیلوا در یک پرونده فساد

دادستان‌های برزیلی اعلام کردند، هرگونه اتهام‌زنی به لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا در یکی از چند پرونده‌ فساد به علت فقدان شواهد کافی باید در دادگاه فدرال متوقف شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دادستان‌های برزیل در بیانیه‌ای اعلام کردند، سناتور سابق "دلسیدیو آمارال" درباره لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهوری سابق برزیل دروغ گفته است. شهادت این سناتور بخشی از توافق مصلحتی برای کاهش جرم بوده است.

در این بیانیه آمده است، این شهادت برای درگیری‌های حقوقی لولا اهمیت زیادی دارد و شخص آمارال باید به اتهام شهادت دروغ محاکمه شود.

آمارال، رئیس‌جمهوری سابق برزیل را به ارتباط با آندره استیوز، تاجر میلیاردر برزیلی برای گرفتن حق السکوت از مقام‌های ارشد شرکت ملی نفت برزیل و انجام اقدامات مفسدانه متهم کرده بود.

مانع‌تراشی در اجرای عدالت یکی از پنج پرونده‌ای است که لولا در دادگاه فدرال باز دارد و باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.

تیم حقوقی لولا از بیانیه دادستانی استقبال و در بیانیه‌ای کتبی آن را "عادلانه" توصیف کرد و گفت این ثابت می‌کند که او هرگز مانع از اجرای عدالت نشده بود.

با این وجود، وکیل آمارال مساله دروغگویی موکلش را رد می‌کند.

این رئیس‌جمهوری سابق برزیل در ژوئیه در یک پرونده جداگانه‌ مربوط به دریافت ۱.۱۸ میلیون دلار رشوه محکوم شد و ۹ سال و نیم حبس گرفت.

پرونده فساد گسترده‌ای که از اوایل ۲۰۱۴ در برزیل مطرح شده، پای بیش از ۱۰۰ تاجر قدرتمند و سیاستمدار سرشناس را به میان کشیده است.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!