دوشنبه, ۲۹ آوریل ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
20 زخمی و 23 بازداشتی درتظاهرات بوئنوس آیرس

مادرید - ایرنا- دست کم 20 نفر در جریان درگیری بین تظاهرکنندگان و پلیس در تظاهرات جمعه شب (دیشب) بوئنوس آیرس مجروح و 23 نفر بازداشت شدند .

هزاران تن از مردم بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین دیشب به وقت محلی به خیابان ها آمدند تا علیه ناپدید شدن یک جوان 28 ساله به نام «سانتیاگو مالدونادو» در بیش از یک ماه پیش، اعتراض کنند و خواهان آغاز تحقیقاتی جدی و بیطرفانه دولت در این مورد شوند .
این فرد آخرین بار یک ماه پیش در حالی دیده شده که در یک سری اعتراض های جامعه سرخپوستان 'ماپوچه' در استان جنوبی 'چوبوت' شرکت داشته است.
چندین گروه از تظاهرکنندگان تقریبا دو ساعت پس از اینکه این تظاهرات در میدان 2م مه واقع در مرکز بوئنوس آیرس به پایان رسید، با ماموران نیروی انتظامی که در نزدیکی‌ محل مستقر بودند، درگیر شدند .
به گفته مقامات ، تظاهرکنندگان سعی‌ داشتند از مناطق بسته شده عبور کنند و در همین راستا ، شروع به پرتاب سنگ ، چوب و بطری های شیشه ای به سوی پلیس کردند .
به گفته روزنامه آرژانتینی کلارین، پلیس برای متفرق کردن این گروه ها از گاز فلفل و کامیون های آبپاش استفاده کرد .
رازهای ناپدید شدن سانتیاگو مالدونادو هر روز در حال افزایش است. وی یک ماه پیش با یک گروه از سرخپوستان ماپوچه بود که بخشی از 900 هزار هکتار زمینی‌ را که شرکت ایتالیایی پوشاک 'بنتون' با 100 هزار گوسفند در منطقه پاتاگونیا دارد، اشغال کرده بودند.
نیروهای ژاندارمری به این منطقه اعزام شدند زیرا سرخپوستان یک جاده را مسدود کرده بودند .
دوستان این جوان و گروهی دیگرر‌ از آرژانتینی ها معتقدند که پلیس وی را با خود برده و وی را کشته و جسد وی را در سرزمین پهناور پاتاگونیا پنهان کرده است .
دولت و بخش بزرگی‌ از کشور نیز فرضیه های دیگری را از جمله اینکه وی به شیلی فرار کرده و در آنجا کشته شده است و یا اینکه در یک درگیری قبل از رسیدن نیروهای ژاندارمری به قتل رسیده باشد، در دست دارن.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!