جمعه, ۰۳ می ۲۰۲۴
جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا گروگان روس خود را کشته است /احتمال وقفه در مذاکرات صلح با بوگوتا

ارتش آزادی بخش ملی کلمبیا گفته است که یک شهروند روس-آمریکایی را که برای شش ماه گروگان داشت، در آوریل سال جاری میلادی و حین اینکه تلاش می‌کرد تا فرار کند، کشته؛ اقدامی که مذاکرات صلح این گروه را با دولت بوگوتا در معرض خطر قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از فرماندهان ارتش آزادی بخش ملی کلمبیا در یک مصاحبه بی‌سابقه گفت، باج‌هایی که بابت آدم ربایی‌ها و گروگان‌ها گرفته می‌شود، برای چریک‌های این گروه ضروری است و مذاکرات صلح بدون تامین مالی دولت برای تامین غذا و لباس برای چریک‌ها امکان پذیر نیست.

"آرسن ووسکانیان"، شهروند روس-آمریکایی در نوامبر ۲۰۱۶ توسط این چریک‌ها ربوده شد. این گروه چریکی مدعی شده بود که این مرد قورباغه‌های در معرض انقراض و سمی را در جنگل‌های شمال غرب استان "چوکو" جمع آوری می‌کرد و وی را به تلاش برای قاچاق گونه‌های جانوری در معرض انقراض کلمبیا به خارج از این کشور متهم کرد.

این فرمانده چریک‌های ارتش آزادی بخش ملی کلمبیا گفت، پس از گروگانگیری طولانی مدت این مرد، وی حین تلاش برای فرار و در حالیکه یک نارنجک در دست داشت، به ضرب گلوله کشته شد.

وی ادامه داد: پنج نفری که او را تعقیب می‌کردند، با انفجار نارنجکی که این مرد در دست داشت زخمی شدند. او به ضرب گلوله کشته شد. درباره بازگرداندن جسد این مرد می‌توان مذاکره کرد.

ارتش آزادی بخش ملی کلمبیا در جریان مذاکرات صلح با دولت بوگوتا از گروگانگیری برای دریافت باج، بمب گذاری‌ها و همچنین اخاذی از شرکت‌های نفتی و معادن دست نکشیده است. دولت گفته که تا زمانیکه این اقدامات خاتمه نیابد، مساله صلح به جایی نمی‌رسد.

ارتش آزادی بخش ملی کلمبیا در آمریکا و اتحادیه اروپا یک گروه تروریستی است و خوآن مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری این کشور آمریکای جنوبی اگرچه توانسته با فارک به توافق برسد، اما موفقیت چندانی در مذاکره با ارتش آزادی بخش ملی کلمبیا به دست نیاورده است.

این گروه چریکی گفته که ممکن است همزمان با سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان که در روزهای آتی به کلمبیا صورت می‌گیرد، به صورت موقت آتش‌بس اعلام کند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!