یکشنبه, ۲۸ آوریل ۲۰۲۴
یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
وزیرخارجه اسپانیا خواهان اجازه سفر به همسر رهبر مخالف دولت ونزوئلا شد

مادرید- ایرنا- «آلفونسو داستیس» وزیر خارجه اسپانیا روز دوشنبه از «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا خواست به «لیلیان تینتوری» همسر «لئوپولدو لوپز» رهبر مخالف دولت اجازه خروج از کشور را بدهد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه آ ب ث، دولت ونزوئلا درحالی‌ اجازه سفر را برای تینتوری لغو کرده که وی قصد داشت روز دوشنبه به همراه «خولیو بورخس» رئیس مجلس ملی‌ ونزوئلا سفر دوره ای خود به اروپا را آغاز کند.
داستیس که در کمیسیون خارجه مجلس نمایندگان صحبت می‌ کرد در این رابطه از یک راه حل مسالمت آمیز ، دموکراتیکی و توافق شده برای ونزوئلا دفاع کرده و خبر داد که دولت در حال ترویج اعمال اقدامات محدود کننده فردی برای پاسخ به وضعیت وخیم و جلوگیری از درد و رنج مردم ونزوئلا است.
وزیر اسپانیایی اضافه نمود که لازم است که فشارها افزایش یابند تا که یک راه حل مسالمت آمیز، دموکراتیک و توافق شده که شامل دیگر مسائل آزادی زندانیان سیاسی و انتخابات آزاد باشد و حق سخن را به ملت ونزوئلا بازگرداند وجود داشته باشد.
وی اشاره نمود که تا دو بار با «خورخه آرئازا» همتای ونزوئلایی خود صحبت کرده و ایده های مذکور را برای وی مطرح کرده است.
داستیس تاکید کرد که هیچ دلیلی‌ برای جلوگیری از خروج لیلیان تینتوری از ونزوئلا وجود ندارد و در این راستا صبح سه شنبه میزبان بورخس و «فردی گوارا» معاون مجلس ملی‌ ونزوئلا خواهد بود.
وی همچنین به موضوعات دیگر نظیر رابطه با کوبا اشاره داشت، کشوری که روز سه شنبه به آنجا عازم خواهد شد تا که دیدار پادشاه «فیلیپ ششم» یا «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا از این کشور را آماده کند.
وزیر خارجه اسپانیا در این مورد تاکید داشت که می‌ خواهد گفت وگوی انتقادی و محترمانه با مقامات کوبایی را حفظ کند.
وی از سوی دیگر ، به تفاوت های قابل توجه با مقامات کوبایی و نیاز تقویت روابط دوجانبه اذعان کرده و اشاره نمود که توافق گفت وگوی سیاسی و همکاری بین اتحادیه اروپا و کوبا ، بهترین وسیله برای پیشرفت با این کشور در زمینه آزادی ها و حقوق های اساسی‌ است .

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!