شنبه, ۱۸ می ۲۰۲۴
شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
دست از حمایت از شهرک سازی صهیونیست ها بردارید

مادرید- ایرنا- سازمان عفو بین الملل در اسپانیا طی‌ درخواستی از دولت این کشور خواست از حمایت شهرک نشینی های صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین دست بکشد.

به گزارش ایرنا، این سازمان در تارنمای خود نوشت : اسراییل در 50 سال اخیر ، هزاران نفر فلسطینی را از سرزمین هایشان اخراج کرد، سرزمین آنها را اشغال نمود و به طور غیرقانونی برای ایجاد شهرک ها که یهودیان به طور انحصاری در آن اقامت دارند ، استفاده کرد.
سازمان ادامه داد :جوامع کاملی از فلسطینیان به خاطر این شهرک ها ، آواره شده ا‌ند . منازل و معیشت آنها نابود شده و تحت محدودیت های رفت وآمد و دسترسی به آب ، زمین و دیگر منابع طبیعی قرار دارند .افزون بر آن، جوامع فلسطینی از حملات خشونت آمیز توسط ارتش اسراییل و شهرک نشینان رنج می‌ برند.
عفو بین الملل تصریح نمود :ما می‌ خواهیم که دولت ها ، از حمایت یک اقتصاد که به رونق این شهرک های غیرقانونی کمک می‌ کند و رنج مردم فلسطین را تقویت می‌ دهد ، دست بکشند.
نهاد مذکور خاطرنشان کرد: مساله به این ختم نمی شود که اسراییل به طور غیرقانونی زمین ها و منابع فلسطینیان را تصرف کرده است.دولت های همه جهان اجازه ورود کالاهای تولید شده در این شهرک را به بازار خود می‌ دهند افزون بر اینکه اجازه می‌ دهند شرکت های کشورهایشان در این شهرک ها فعالیت کنند .همه این ها اجازه می‌ دهند که شهرک ها به سود دست یابند و رونق یابند.
این سازمان نوشت :ما از دولت اسپانیا می‌ خواهیم که در هماهنگی با موضع سیاسی خود در محکومیت شهرک سازی ها ، ورود کالاهای تولید شده در شهرک های اسراییلی‌ را ممنوع کند و مانع شود که شرکت های مستقر در اسپانیا در شهرک ها فعالیت داشته باشند یا به فروش کالاهای خود بپردازند.
عفو بین الملل تاکید کرد: این اقدامات کمک خواهند کرد که چرخه نقض حقوق بشر که فلسطینیان از اشغال اسراییل رنج می‌ برند ، به پایان برسد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!