پنجشنبه, ۰۹ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
قهرمانی تاریخی کریس فروم در رقابت های دوچرخه سواری ووئلتا اسپانیا

تهران - ایرنا - رکابزن بریتانیایی سومین دوچرخه سواری است که در یک سال قهرمانی دوگانه توردوفرانس و ووئلتا اسپانیا را از آن خود کرد.

به گزارش روز دوشنبه تارنمای خبری بی بی سی نیوز، کریس فروم نخستین بریتانیایی است که در رقابت های دوچرخه سواری ووئلتا در اسپانیا به عنوان قهرمانی دست یافت. او با این موفقیت جایگاه خود را در بین اسطوره های دوچرخه سواری ثبت کرد.
رکابزن تیم اسکای با اختلاف دو دقیقه و 15 ثانیه از وینچنزو نیبالی ایتالیایی پیشی گرفت و پیراهن قرمز فاتح این مسابقات را از آن خود کرد. ایلنور زاکارین روس نیز با اختلاف 36 ثانیه سوم شد.
فروم سومین مردی است که در یک سال دوگانه قهرمانی توردوفرانس و ووئلتا را کسب کرد.
هفتاد و دومین دوره رقابت های دوچرخه سواری ووئلتا اسپانیا در 21 مرحله در مدت سه هفته برگزار شد. در مرحله نهایی که یکشنبه برگزار شد، ماتیو ترنتین ایتالیایی در مرحله نهایی مقام اول را کسب کرد.
فروم گفت: شش سال است برای این قهرمانی می جنگم. ایستادن بر سکوی قهرمانی شگفت انگیز است. او در سال های گذشته سه بار دوم شد.
وی گفت: قهرمانی در توردوفرانس و پس از آن ووئلتا احساس فوق العاده ای است. اما این چیزی نیست که به تنهایی بدست آورده باشم. یک تیم فوق العاده پشت من بود. کسب دو تور بزرگ دوچرخه سواری احساس شگفت انگیزی است.
او اکنون پا جای پای اسطوره هایی نظیری ژاک آنکتیل (1963) و برنار اینو (1978) گذاشته است که پیش از او به دو گانه قهرمانی دست یافته بودند.
فروم گفت: کسب دو گانه قهرمانی یک چالش عظیم در دنیای دوچرخه سواری است.
این پنجمین قهرمانی فروم در مسابقات تور بزرگ دوچرخه سواری است. او چهار بار فاتح توردوفرانس شده است. او در فهرست برترین های تاریخ دوچرخه سواری در جایگاه هفتم قرار دارد. ادی مرکس اسطوره بلژیکی با 11 عنوان در صدر این فهرست است.
آلبرتو کونتادور دارنده سه عنوان قهرمانی ووئلتا که در حال بازنشستگی از میادین دوچرخه سواری است، اجازه یافت به تنهایی در مادرید رکاب بزند و هزاران تماشاگر در کنار جاده او را تشویق کنند.
او دو عنوان قهرمانی توردوفرانس و دو قهرمانی مسابقات جیرو ایتالیا را در کارنامه دارد. کونتادور یکی از شش رکابزنی است که در هر سه تور بزرگ دوچرخه سواری قهرمان شده است.
کونتادور به علت دوپینگ عنوان قهرمانی توردوفرانس 2010 و جیرو 2011 را از دست داد. با این حال وی مدعی شد به علت آلودگی غذایش به این مواد آزمایش دوپینگ او مثبت شده است. او در مسابقات امسال ووئلتا در کشورش عنوان پنجم را کسب کرد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!