دوشنبه, ۰۶ می ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
دو نفر از نزدیکان رئیس جمهوری برزیل خود را تسلیم پلیس کردند

تهران – ایرنا - «جوسلی باتیستا» یکی از مالکان شرکت برزیلی JBS SA و «ریکاردو ساود» مدیر اجرایی آن خود را تسلیم پلیس کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، باتیستا و ساود یکشنبه خود را به پلیس فدرال برزیل در شهر سائوپولو تسلیم کرد و امروز دوشنبه به برازیلیا منتقل می شوند.
به دنبال درخواست «رودریگو ژانوت» دادستان کل برزیل برای بازداشت این دو، «ادسون فاچین» دیوان عالی برزیل حکم جلب آنها را صادر کرد. باتیستا و ساود که از افراد نزدیک به «میشل تمر» رئیس جمهوری برزیل هستند، تحت مصونیت قضایی قرار داشتند اما دیوان عالی این مصونیت را لغو کرد.
فاچین دستور بازداشت باتیستا و ساود را به مدت پنج روزه صادر کرده است.
اخیرا دیوان عالی برزیل نواری صوتی از مکالمه باتیستا و ساود منتشر کرد که درباره فعالیت های غیرقانونی صحبت می کردند. این نوار صوتی هفته گذشته در اختیار دادستان ها قرار گرفت و سپس ژانوت خواستار بازداشت آنها شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیوان عالی برزیل باتیستا را به پنهان کردن شواهد درباره پرداخت حق السکوت تمر در خصوص یک سیاستمدار فاسد متهم کرده است.
فاچین گفته شواهدی وجود دارد که نشان می دهد باتیستا «اطلاعاتی را که باید ارائه می کرده، کتمان کرده است.»
پرونده تمر بحرانی در برزیل ایجاد کرد. اما کنگره این کشور با درخواست دادستان ها برای محاکمه رئیس جمهوری مخالفت کرد.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری برزیل پیش تر با اتهام اخاذی و ممانعت از اجرای عدالت روبه رو بود.
تمر در رابطه با فساد مالی در شرکت JBS SA بزرگترین شرکت بسته بندی فرآورده های گوشتی در دنیا تحت تحقیق بود.
مدیران اجرایی این شرکت گفته بودند تمر پنج میلیون دلار رشوه گرفته است تا در ازای آن مشکلات مالیاتی شرکت را حل کند و از بانک های دولتی مالیات های کلان بگیرد.
باتیستا هم فایلی صوتی از گفت و گوی خود با تمر منتشر کرده بود که در آن رئیس جمهوری برزیل خواسته بود به یک شاهد احتمالی حق السکوت داده شود.
تمر و مشاورانش همچنین به مذاکره برای دریافت میلیون ها دلار کمک مالی غیرقانونی به فعالیت های انتخاباتی «حزب سوسیال دموکراسی برزیل» متهم شده بودند.
وکلای مدافع تمر این فایل صوتی را دستکاری شده خوانده بودند. اما پلیس روز جمعه گفت پس از تحلیل فایل های صوتی و تجهیزات ضبط مربوط به باتیستا کاملا درست و معتبر است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!