شنبه, ۲۷ آوریل ۲۰۲۴
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال حامی درآمریکای لاتین برای حمایت در سازمان ملل

تهران - ایرنا - خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت : بنیامین نتانیاهو در حالی به آمریکای لاتین می رود که به دنبال هم پیمانانی است که از اقدامات اسرائیل در نهادهای مرتبط با سازمان ملل حمایت کنند.

به گزارش ایرنا، 'بنیامین نتانیاهو' اواخر امروز(یکشنبه ) به آمریکای لاتین سفر می کند که به نوشته خبرگزاری فرانسه وی به دنبال هم پیمانان جدید است تا از اقدامات این رژیم در رای گیری های مختلف در نهادهای سازمان ملل حمایت شود.
این در حالی است که به دلیل اقدامات ضد انسانی صهیونیست ها در اراضی اشغالی، تل آویو همچنان با موجی از تنفر و اعتراض های گسترده بین المللی روبرو است و این اعتراض ها صهیونیست ها را عملا در جامعه جهانی منزوی کرده است.
خبرگزاری فرانسه در گزارشی در این رابطه تصریح کرد: نتانیاهو در حالی اولین نخست وزیر اسرائیل خواهد بود که به آمریکای لاتین سفر می کند که قرار است پس از گذشت 25 سال از انفجار در سفارت اسرائیل در بوئنوس آیرس به کشور آرژانتین سفر کند.
در ادامه این گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است: جلب حمایت ها در این منطقه یک دستورکار مهم سفر نخست وزیر اسرائیل خواهد بود. اسرائیل همواره به دنبال حامیان و هم پیمانانی بوده که به نفع اش در نهادهای سازمان ملل جایی که بارها به دلیل اشغال اراضی فلسطینی ها هدف انتقاد و اعتراض قرار گرفته، رای دهند. این نوع نگرانی ها نقش کلیدی در روابط خارجی نتانیاهو ایفا کرده است.
خبرگزاری فرانسه افزود: این سفر نتانیاهو که شامل امضای توافق نامه های تقویت همکاری با برخی کشورهای آمریکای لاتین خواهد بود، بخشی از اقدامات تل آویو برای گسترده کردن دامنه فعالیت هایش به مناطق جدید از جمله بخش هایی از آسیا و آفریقا است.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار است در این سفر چند روزه به آرژانتین، کلمبیا و مکزیک با مقامات این کشورها دیدار و گفت و گو کند. وی سپس امریکای لاتین را به مقصد نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل ترک خواهد کرد. نتانیاهو همچنین قرار است در بوئنوس آیرس با رئیس جمهوری پاراگوئه نیز دیدار کند.
خبرگزاری فرانسه در ادامه تصریح کرد: نتانیاهو چند روز پیش گفته بود که اسرائیل اکنون در حال توسعه روابط اش با امریکای لاتین- یک بازار عظیم در یک بلوک بزرگ از کشورهای مهم- است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!