شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
تظاهرات گسترده استقلال طلبان در بارسلون

مادرید - ایرنا - استقلال طلبان کاتالونیا به مناسبت روز ملی‌ ایالت کاتالونیا با شعار «رای خواهیم داد» تظاهرات کردند و خواهان برگزاری همه پرسی‌ جدایی از اسپانیا برای روز یکم اکتبر (9 مهر ماه ) شدند.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه، استقلال طلبان کاتالونیا در حالی‌ این تظاهرات را برگزار کردند که دادگاه قانون اساسی‌ ، برگزاری همه پرسی‌ را ممنوع و لغو کرده است.
در حالی‌ که پلیس شهری بارسلون تعداد تظاهرکنندگان را حدود یک میلیون نفر اعلام کرده است، نمایندگی دولت مرکزی اسپانیا در ایالت کاتالونیا، تعداد آنها را حدود 350 هزار دانست.
تظاهرات امسال که قبل از آن یک دقیقه سکوت به احترام قربانیان حمله تروریستی 26 مرداد در بارسلون و کامبریلس انجام گرفت، به شکل صلیب بزرگ انسانی‌ در خیابان های 'گراسیا' و 'آراگو' که دو خیابان عمودی بین هم در مرکز بارسلون هستند، بود و مردم با به دست داشتن پلاکاردهای بزرگی‌ که بر روی آنها شعارهای 'صلح و آزادی' ، 'همه پرسی‌ دموکرسی است' و 'آری به استقلال' ، شروع به حرکت کردند .
شرکت کنندگان در این تظاهرات شعارهایی به نفع همه پرسی‌ فراخوان شده برای یکم اکتبر و «رای خواهیم داد، بخواهند یا نخواهند» را فریاد زدند.
تظاهرات دوشنبه، ششمین راهپیمایی متوالی استقلال طلبان است که در بارسلون برگزار می‌ شود.
دولت مرکزی اسپانیا در مورد تظاهرات دوشنبه شب بارسلون ، معتقد است که شرکت کنندگان آن نسبت به سالهای اخیر بسیار کمتر بودند.
منابع دولت در این راستا به خبرگزاری افه اشاره کردند که بدون وارد شدن به جنگ ارقام ، تصاویری که تظاهرات روز ملی‌ بارسلون بر جا گذاشته ا‌ند، نشان می‌ دهد که کم جمعیت ترین تظاهرات در سالهای اخیر بوده است .
از سوی دیگر، برای اولین بار بود که یک رئیس دولت ایالت کاتالونیا در تظاهرات روز ملی‌ در بارسلون شرکت داشت. در این رابطه ، «کارلس پوییج دمونت» رئیس دولت کاتالونیا، سال گذشته در تظاهرات روز ملی‌ در شهر جیرونا (104 کیلومتری بارسلون ) شرکت کرده بود .

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

(عبارت بارسلون اصلاح میگردد به بارسلونا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!