یکشنبه, ۲۸ آوریل ۲۰۲۴
یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مورالس: هدف مداخله های خارجی در آمریکای لاتین غارت منابع طبیعی است

تهران-ایرنا- رئیس جمهوری بولیوی هدف 'از مداخله های بین المللی' را در آمریکای لاتین به غارت بردن منابع طبیعی این منطقه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری کوبایی پرنسا لاتینا، 'اوو مورالس' رئیس جمهوری بولیوی دیروز (شنبه) طی سخنرانی گفت: ما قاطعانه مخالف هرگونه مداخله بین المللی در بولیوی و کشورهای منطقه هستیم. مداخله های بین المللی در سیاست داخلی ما و کشورهای منطقه غیرقابل قبول است.
وی افزود: این مداخله ها با هدف غارت منابع طبیعی ما طراحی می شود.
رئیس جمهوری بولیوی در صفحه شخصی توییترش نیز نوشت: بهترین حمایت از ونزوئلا در شرایط فعلی احترام به استقلال و تمامیت ارضی این کشور و همچنین حمایت از مذاکرات سیاسی میان دولت و مخالفان است.
وی 'از حمایتهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از تلاش برخی کشورهای آمریکا برای کودتا در ونزوئلا' بشدت انتقاد کرد.
مورالس در ادامه توییتش عنوان کرد: در حالیکه ونزوئلا در مسیر صلح و مذاکره همزمان با درخواست پاپ فرانسیس گام برمی دارد، ترامپ و عوامل اش یکسره در مورد مداخله در امور ونزوئلا سخن می گویند.
وی تاکید کرد که مذاکرات اخیر در جمهوری دومینیکن و همچنین مذاکراتی که قرار است 27 سپتامبر(5 مهر) در مورد مساله ونزوئلا از سر گرفته شود، مسیر درست برای حل مشکلات در ونزوئلا است.
وی افزود: اکنون بهترین زمان برای مشارکت و کمک به دمکراسی در آمریکای لاتین با هدف حفظ آن به عنوان 'منطقه صلح' است.
به گزارش ایرنا، این اظهارات مورالس در حالی مطرح شده است که وی پیشتر نیز بارها از سیاستهای آمریکا علیه کشورهای امریکای لاتین بشدت انتقاد کرده و واشنگتن را عامل ناآرامی ها در این منطقه خوانده بود.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!