سه شنبه, ۱۴ می ۲۰۲۴
سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
معرفی هیسپان تی‌وی در کنفرانس دانشگاهی در مکزیک

مدیر و یکی از مجریان شبکه اسپانیایی‌زبان هیسپان تی‌وی قرار است از سخنرانان کنفرانس روابط بین‌الملل دانشگاه باخا کالیفرنیا در مکزیک باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی هیسپان تی وی، این کنفرانس یکی از بخش‌های جشن‌های چند روزه شصتمین سالگرد تاسیس دانشگاه باخا کالیفرنیا در مکزیک است که برگزارکنندگان آن از علی اجاره‌دار، مدیر شبکه هیسپان تی‌وی و روبرتو دلا مادرید، مجری و کارگردان برنامه «در جست و جوی حقیقت» برای شرکت و سخنرانی در این کنفرانس دعوت کرده‌اند.

برگزارکنندگان این کنفرانس که قرار است روز جمعه (۲۲ سپتامبر) برگزار شود، نقش شبکه هیسپان تی‌وی در اطلاع‌رسانی و تحلیل مسائل ژئوپلتیک در سطح بین‌المللی و کشورهای اسپانیایی زبان را به عنوان دلیل اصلی دعوت این شبکه ایرانی جهت شرکت در مراسم عنوان کرده‌اند.

همچنین قرار است روبرتو دلا مادرید در دو روز چهارشنبه و پنجشنبه (۲۰ و ۲۱ سپتامبر) دو قسمت از برنامه «در جست و جوی حقیقت» را در محل برگزاری اجلاس و با حضور اساتید و دانشجویان حاضر در مراسم اجرا کند.

در برنامه‌ای که قرار است با حضور اساتید و بویژه اساتید دانشگاه «یو سی ال ای» آمریکا اجرا شود ، موضوع بحث دلا مادرید نقش رسانه‌ها در تعیین معادلات ژئوپلتیک جهان و رقابت چین و آمریکا بر سر قدرت و کنترل جهان است. دلا مادرید در برنامه دیگری که با حضور دانشجویان اجرا می‌کند، به چالش‌های ایجاد شده بر سر معضل مهاجران جوان در آمریکا (موسوم به دریمرز) و سیاست‌های دولت ترامپ در این زمینه خواهد پرداخت.

همچنین عنوان سخنرانی علی اجاره‌دار، مدیر شبکه و مدیر نیوزروم هیسپان در کنفرانس یاد شده، «نقش هیسپان تی وی به عنوان شبکه آلترناتیو رسانه‌های جمعی بزرگ در اطلاع‌رسانی و تحلیل سیاست بین الملل» است.

پیش از این نیز در سال ۲۰۱۴ (فروردین ۹۳) جایزه «نوآوری خبر» از باشگاه خبرنگاران مکزیک به علی‌ اجاره‌دار و روبرتو دلا مادرید در مراسمی در مکزیکو سیتی اهدا شده بود. همچنین انجمن رهبری برزیل نیز در سال ۲۰۱۵ (شهریور ۱۳۹۴) هیسپان تی وی را شایسته دریافت عنوان «رسانه شایسته و باکیفیت» دانست.

جایزه «میکروفون طلایی» نیز از دیگر جوایزی است که هیسپان تی وی در سال ۲۰۱۵ (اسفند ۱۳۹۳) از آن خود کرد.

به گزارش ایسنا، شبکه هیسپان تی وی در بهمن ماه ۱۳۹۰ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر به صورت ۲۴ ساعته برای مخاطبان اسپانیایی زبان آن پخش می‌شود. این شبکه زیرمجموعه معاونت برون مرزی صداوسیما است.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!