پنجشنبه, ۰۹ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
روسیه مواضع ترامپ را مداخله در امور داخلی ونزوئلا خواند

مسکو - ایرنا - روسیه اظهارات دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل در باره ونزوئلا را مداخله در امور داخلی این کشور خواند و غیرقابل قبول اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، آلکساندر شتینین رییس اداره آمریکای لاتین وزارت امور خارجه روسیه گفت: مسکو خواهان حل و فصل بحران ونزوئلا از راه گفت وگو و مذاکرات همه طرف های داخلی است و هر گونه مداخله خارجی مخرب را غیرقابل قبول می داند و رد می کند.
ترامپ روز دوشنبه در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: رژیم فاسد مادورو با ایدئولوژی ناکام که حاصلی جز فقر و بدبختی نداشته، کشوری آباد را ویران کرده است. افزون بر این مادورو رودرروی مردم ایستاده و قدرت را از نمایندگان منتخب دزدیده است.
خبرگزاری ایتارتاس روز پنجشنبه به نقل از رییس اداره آمریکای لاتین وزارت امور خارجه روسیه نوشت:
بحران ونزوئلا باید از راه مذاکره طرف های داخلی با حمایت کشورهای آمریکای لاتین و در صورت نیاز پشتیبانی جامعه جهانی بدون هر گونه مداخله خارجی مخرب حل و فصل شود.
مقام روس ادامه داد: افزون بر آن، بر این باوریم که نخست باید حل مسائل اجتماعی و اقتصادی ونزوئلا در دستور کار قرار گیرد.
وی گفت: در این راستا روسیه برای ارائه کمک های لازم به اندازه مورد نیاز برای دولت ونزوئلا و حل و فصل اوضاع آمادگی دارد و بسیاری از کشورهای جهان نیز موضعی مشابه دارند.
ترامپ روز سه شنبه در اظهاراتی مداخله جویانه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، با تهدید آشکار کاراکاس گفته بود: ونزوئلا در حال سقوط است، مردم این کشور گرسنه هستند و مؤسسات دمکراتیک آن رو به نابودی می رود. ما خواستار بازگشت کامل دمکراسی و آزادی های سیاسی به این کشور هستیم.
خورخه آریزا وزیر امور خارجه ونزوئلا روز سه شنبه در نشستی خبری گفت که کشورش تهدیدهای ترامپ را رد کرده و «ایدئولوژی نژادپرستانه» وی را محکوم می کند.
مقام ارشد ونزوئلایی همچنین در ادامه، لفاظی های ترامپ را بازگشتی به سیاست های دوران جنگ سرد دانست.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!