دوشنبه, ۰۶ می ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
رقابت های انتخابات فرمانداری در ونزوئلا آغاز شد

تهران-ایرنا- رقابت های انتخاباتی برای مشخص شدن فرمانداران 23 ایالت ونزوئلا از روز گذشته در این کشور آغاز شد و تا 15 اکتبر (23 مهر) ادامه دارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه تله سور، ' طاق العسیمی' معاون رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که انتخابات منطقه ای 15 اکتبر(23 مهر) صلح و آرامش را در این کشور تثبیت خواهد کرد.
وی تصریح کرد: نامزدهای این انتخابات باید از این فرصت برای تغییر شرایط با هدف بهبودی اوضاع استفاده کنند.
معاون رئیس جمهوری ونزوئلا بر اقدامات نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور در راستای برقراری صلح به رغم خشونت های مخالفان تاکید کرد.
العسیمی همچنین در مصاحبه با شبکه VTV تصریح کرد که به رغم تحریم های امریکا عله ونزوئلا، این کشور در مسیر صلح اقتصادی و رفاه با توجه به برنامه های دولت قرار گرفته است.
فعالیت ها و رقابت های انتخاباتی در چندین ایالت از جمله 'آنسواتگی'، 'آراگوئا'، ' کارابوبو'، ' میراندا'، 'لارا'، و 'سولیا' در جریان بوده و نامزدهای حزب حاکم آماده رقابت با نامزدهای مخالفان هستند.
پس از برقراری آرامش نسبی در ونزوئلا به دنبال ماهها اعتراض خشونت آمیز علیه دولت نیکلاس مادورو و پس از آن برگزاری انتخابات مجلس موسسان و در نهایت تشکیل این مجلس، مخالفان تصمیم گرفته اند در انتخابات منطقه ای شرکت کنند.
به گزارش ایرنا، دولت ونزوئلا در ماههای اخیر با بدترین چالش های سیاسی و اقتصادی تاریخ این کشور روبرو بوده است و در حالی که کاراکاس همچنان با بحران کمبود مواد غذایی دست و پنجه نرم می کند، دولت نیکلاس مادورو عامل بروز این بحران معرفی شده است.
این در حالی است که مادورو، پس از چهار ماه اعتراض های خشونت آمیز در ونزوئلا که به کشته، زخمی و دستگیری هزاران تن منجر شد، اعلام کرده که تلاش آمریکا برای کودتا در ونزوئلا شکست خورده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!