دوشنبه, ۰۶ می ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
روسیه در پی توسعه سرمایه گذاری شرکت دولتی هسته ای خود در آمریکای لاتین

تهران - ایرنا - پایگاه اینترنتی شبکه تله سور در گزارشی درباره گسترش سرمایه گذاری های هسته ای روسیه در آمریکای لاتین نوشت:'ایوان دیبوف' نماینده شرکت 'روس اتم' (شرکت دولتی هسته ای روسیه) در آمریکای لاتین می گوید، پس از گذشت دوسال از حضور روس اتم در آمریکای لاتین، این شرکت شاهد موفقیت های بزرگی در راستای فعالیتهایش در این منطقه بوده است.

تارنمای خبرگزاری کوبایی دیروز (یکشنبه) در ادامه گزارش خود افزود، دیبوف گفت: 'روس اتم' چندین پروژه در آمریکای لاتین دارد اما اصلیترین آن در بولیوی است. سپتامبر (شهریور) گذشته ما قراردادی را برای ساخت مرکز تحقیقات و توسعه فناوری هسته ای در این کشور امضا کردیم. شعبه های جدید در منطقه ' ال آلتو' ساخته خواهند شد و باید تا سال 2020 عملیاتی شوند.
این مقام شرکت روس اتم خاطرنشان کرد: بولیوی می تواند از این مرکز برای امور علمی استفاد کند. بولیوی می تواند در اینده از فناوری هسته ای خود در زمینه های کشاورزی و پرشکی استفاده کند.
همچنین قراردادهای دیگر میان روسیه و دانشگاه ارشد 'سن آندرس' بولیوی فرصت هایی را برای دانشجویان این کشور با هدف کسب تجربه در زمینه فعالیتهای هسته ای غیر نظامی بوجود خواهد اورد. این دانشجویان می توانند از فناوری هسته ای شرکت روس اتم در راستای نیاز بولیوی در امور کشاورزی، پزشکی و صنعت استفاده کنند.
نماینده شرکت روس اتم در آمریکای لاتین همچنین تصریح کرد که شرکت تمایل خود را در دیگر حوزه های تجاری نشان داده و در حال سرمایه گذاری در امور پزشکی و درمان بیماری سرطان و همچنین حمایت از اقتصادهای جهان و اشتغال زایی از طریق فعالیتهای هسته ای در سراسر جهان است.
وی افزود: 'روس اتم' هم اکنون یک تامین کننده اصلی ایزوتوپ برای امور پزشکی هسته ای در برزیل است. درخواست های مشابهی نیز در این زمینه از دیگر کشورهای آمریکای لاتین دریافت کرده ایم.
گزارش ها حاکیست که روس اتم در آستانه انعقاد قرارداد با شرکای برزیلیش برای ساخت یک مرکز پرشکی هسته ای است.
همچنین این شرکت دولتی هسته ای روسیه به دنبال ملاقات نمایندگانش با مقامات کوبا به چشم انداز اشتغال زایی و همچنین همکاری با آژانس انرژی هسته ای و فناوری های پیشرفته کوبا می اندیشد.
دیبوف تصریح کرد که شرکت روس اتم شاهد موفقیت های چشمگیری در تعاملات تجاری در کشورهای پرو و بولیوی بوده و امیدوار است که شاهد نتایج مشابه در کوبا باشد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!