شنبه, ۲۰ آوریل ۲۰۲۴
شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
دیدار سفیر ایران در برزیل با رییس ایالت مارانیان

تهران- ایرنا- سیدعلی سقائیان سفیر ایران در برزیل که به ایالت مارانیان سفر کرده بود با فلاویو جینو رئیس ایالت مارانیان دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا، در این ملاقات که دبیر صنعت و تجارت، دبیر پروژه های ویژه، رئیس شرکت اداره امور بندری، مشاوران و نمایندگان بخش خصوصی این ایالت و دبیر سوم سفارت ایران نیز حضور داشتند، طرفین درخصوص امکان سرمایه گذاری در این ایالت گفت وگو و تبادل نظر کردند.
به گفته رئیس ایالت مارانیان، این دیدار دیپلماتیک بخشی از کوشش ها برای جلب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در ایالت مارانیان است.
فلاویو افزود: از طریق برخی دیدارها در ایران و نیز دیدارهای نمایندگان ایرانی مذاکراتی در زمینه های مختلف مثل انرژی، مواد غذائی و حبوبات انجام داده ایم.
جینو گفت که دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران برای چشم انداز نزدیکی روابط دو جانبه که ایالت ما را هم در بر می گیرد، خیلی مهم است.
وی خاطرنشان کرد که هیاتی از مارانیان در ماه اکتبر به کشورهای شرقی مانند چین برای پیشبرد مذاکرات سفر خواهد نمود. این هیات شامل هفتاد نفر از نمایندگان ایالت و شهرهای مارانیان و بخش خصوصی خواهد بود.
سید علی سقائیان سفیر ایران سفر به مارانیان و جلسه خود با مسئولان این ایالت را ثمر بخش خواند و گفت : ما در مورد پروژه های متعددی گفتگو کردیم که از طریق برازیلیا که من در آنجا سفیر هستم شروع خواهیم کرد. آنچه که از این به بعد داریم رابطه خیلی بهتر میان دو کشور است.
علی سقائیان همچنین از بندر ایتاکی ایالت مارانیان بازدید کرد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!