دوشنبه, ۲۹ آوریل ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
پذیرش اولین دانشجوی ایرانی رشته دکتری تخصصی علوم اعصاب در برزیل

مشاور عالی وزارت آموزش عالی برزیل با اشاره به پذیرش اولین دانشجوی ایرانی در مقطع دکتری تخصصی علوم اعصاب از پیگیری انعقاد قرارداد مشترک میان ایران و برزیل در حوزه‌های علوم اعصاب خبر داد.

به گزارش ایسنا، نشست هم‌اندیشی به منظور پیگیری فعالیت‌های مرتبط با میز همکاری‌های علمی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و برزیل در محل سفارت ایران در برازیلیا با حضور سقائیان سفیر ایران، دکتر کارلوس توماساستاد دانشگاه برازیلیا و مسئول میز همکاری‌های علمی با ایران برگزار شد.

در این نشست دکتر کارلوس توماس، مشاور عالی وزارت آموزش عالی برزیل و رابط ارشد وزارت آموزش عالی و ستاد توسعه علمی و فناوری ملی برزیل (CAPES)، گفت: کشور ایران از قابلیت‌های علمی و تجهیزات مدرنی در زمینه مرتبط با علوم شناختی برخوردار است و در نخستین سفری که به ایران داشتم، این واقعیت را از نزدیک مشاهده کرده‌ام.

این استاد دانشگاه برازیلیا با بیان اینکه ایران به‌رغم رویارویی با بسیاری از تحریم‌ها، توانسته است با سرعت بالایی در مسیر پیشرفت علمی حرکت کند، اظهار کرد: ایران همچنین توانسته از نظر فناوری با بسیاری از مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی جهان رقابت کند که این امر نشان‌دهنده وجود تلاش و اراده والای پژوهشگران و مدیران در تدوین استراتژی‌های مناسب آموزشی و پژوهشی در این کشور است.

وی در مورد بازدیدهای علمی انجام‌شده گروه‌های ایرانی و برزیلی و همچنین پذیرش اولین دانشجوی ایرانی در مقطع دکتری تخصصی علوم اعصاب و پس از آن شکل‌گیری دوره‌های کوتاه‌مدت در قالب فرصت مطالعاتی برای دانشجویان و استادان به دنبال انعقاد قرارداد مشترک ایران-برزیل نیز توضیحاتی ارائه کرد.

سقاییان، سفیر ایران در برزیل نیز در این نشست با اشاره به پیشینه تاریخی همکاری‌های ایران و برزیل در سطوح مختلف تجاری، فرهنگی و علمی به خصوص در زمینه علوم شناختی ضمن تایید ارزشمند بودن فعالیت‌های انجام شده، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی را به عنوان آغازگر و پیونددهنده این ارتباط ارزشمند دانست که سبب شده است امروز شاهد تعاملات خوبی با دیگر کشورها و کسب افتخارات پی در پی در این حوزه باشیم.

در این نشست دکتر توماس درخواست کرد تا تسهیلاتی در زمینه انتقال برخی تجهیزات تحقیقاتی از جمله نمونه‌های حیوانی (میمون) به ایران فراهم شود.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!