جمعه, ۱۰ می ۲۰۲۴
جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
حضور رئیس جمهور سابق آرژانتین درگردهمایی حامیانش پیش از انتخابات پارلمانی هفته آینده

تهران-ایرنا- خانم کریستینا فرناندز کرچنر رئیس جمهوری سابق آرژانتین روز گذشته همزمان با به پایان رساندن کمپین انتخاباتی اش پیش از انتخابات آتی پارلمانی در این کشور، در یک استادیوم 100 هزار نفری با حضور حامیانش حضور یافت.

به گزارش شبکه تله سور، کریستینا کرچنر در حالی در انتخابات سنا نامزد شده است که این اقدام وی بخشی از یک ائتلاف جدید با هدف مقابله با الگوی نئو لیبرال 'مائوریسیو مکری' رئیس جمهوری فعلی آرژانتین است.


فرناندز در این گردهمایی انتخاباتی عنوان کرد: این گردهمایی به رئیس جمهوری این کشور این پیام را می دهد که ما سیاست های وی را نمی پذیریم.
انتخابات قانونگذاری 22 اکتبر( 30 مهر) نقش تعیین کننده ای در مشخص شدن اینکه آیا مائوریسیو مکری رئیس جمهوری می تواند به اصلاحات نئولیبرال خود در آرژانین ادامه دهد یا خیر، خواهد داشت.
کریستینا کرچنر در این گردهمایی بر ناکامی دولت مکری از زمان به روی کار آمدن تاکید کرد. کرچنر از مخالفان خواست تا از وی در انتخابات آتی حمایت کنند.
وی همچنین مطرح شدن اتهامات فساد مالی علیه خود را با اهداف سیاسی عنوان کرد.
شبکه تله سور همچنین در گزارش خود عنوان کرد: یکشنبه آینده حدود 33.1 میلیون آرژانتینی واجد شرایط رای دادن برای انتخاب یک سوم اعضای سنا و نیمی از مجلس نمایندگان این کشور به پای صندوق های رای گیری می روند. از جمله نامزدهای شناخته شده و مطرح این انتخابات کریستینا کرچنر رئیس جمهوری سابق و رهبر ائتلاف 'اتحاد شهروندی' و استبان بولریچ نامزد محافظه کار حزب حاکم هستند.
کرچنر که برای بدست آوردن کرسی سنا در این انتخابات نامز شده است، ضمن انتقاد از سیاست های رئیس جمهوری آرژانتین گفت: اکنون تورمی در کشور ایجاد شده که بار دیگر رو به افزایش بوده و نرخ بیکاری در بوئنوس آیرس رکورد زده است. در این دو سال دولت مکری نه تنها در حل مشکلات ناکام بوده بلکه منجر به تشدید رکود، کاهش مصرف، کاهش دستمزدها و افزایش نرخ بیکاری شده است.
به دنبال افزایش چهار درصدی بهای فصلی کالاها، بهای مصرفی نیز ماه گذشته در این کشور افزایش یافت. تورم نیز 1.6 درصد افزایش داشته است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!