شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
امیدوارم بعد از انتخابات کاتالونیا اعتماد و امنیت به این منطقه باز گردد

مادرید- ایرنا- «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا ابراز امیدواری می‌ کند که پس از انتخابات 30 آذر ایالت کاتالونیا سناریوی جدیدی که باعث امنیت، اعتماد و آرامش در شهروندان شود، شکل بگیرد .

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه لا وانگواردیا، راخوی که امروز چهارشنبه در جلسه کنترل پارلمان کشور صحبت می‌ کرد، همچنین ابراز امیدواری کرد که انتخابات کاتالونیا به معنی‌ آغاز یک مرحله جدید برای اینکه همه چیز به مسیر جریان خود بازگردد، باشد .


وی ادامه داد : هدف این است که بعد از انتخابات، وضعیت عادی بازگردد، که یک مرحله جدید سیاسی آغاز شود که در آن به قوانین احترام گذاشته شود و وضعیت اقتصادی بهبود یابد.
نخست وزیر اسپانیا بر تعهد خود با گفتگو در چارچوب قانون تاکید کرده و یادآور شد که حاکمان نمی‌ توانند یک قانون موازی ابداع و به طور یکطرفه اعلام استقلال کنند.
افزون بر آن ، وی نگرانی‌ خود به دلیل عقبگرد اقتصاد کاتالونیا ناشی‌ از پروسه استقلال طلبی و وضعیت بخش هایی‌ نظیر گردشگری و املاک را ابراز نمود .
با این حال، وی ابراز امیدواری نمود که در انتخابات 21 دسامبر (30 آذر) کاتالونیا یک مشارکت گسترده مردمی وجود داشته باشد و در اوایل سال جدید میلادی، وضعیت عادی شود و احترام به قوانین مشروع بیشتر شود.
راخوی تشریح کرد که اجرای ماده 155 قانون اساسی‌ (عزل دولت محلی و انحلال پارلمان کاتالونیا ) اهرمی برای بازگرداندن قانون، حفظ اقتصاد و همزیستی مسالمت آمیز است.
کاتالونیا بخش خود مختار با هفت میلیون و 500 هزار نفر جمعیت در شمال شرقی‌ اسپانیا و خواستار استقلال از دولت مرکزی است. این بخش به لحاظ مالی‌، بانکی و امور بندری، اهمیت ویژه ای دارد .
ایالت کاتالونیا ، اول اکتبر (9 مهر ماه) صحنه برگزاری همه پرسی‌ استقلال بود .
این همه پرسی‌ به موجب قانون اساسی‌ اسپانیا، غیر قانونی اعلام شد و دادگاه قانون اساسی‌ این کشور نتایج آن را نپذیرفت .
در جریان این همه پرسی ، درگیری هایی‌ میان نیروهای امنیتی و رای دهندگانی رخ داد که اصرار بر انداختن رای خود به صندوق ها داشتند .

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!