جمعه, ۲۹ مارس ۲۰۲۴
جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
250 پناهجو در دریای مدیترانه از مرگ نجات یافتند

تهران – ایرنا – خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ مقام‌های اسپانیا روز شنبه از نجات 250 پناهجو خبر دادند که قصد داشتند با عبور از مسیر پرخطر دریای مدیترانه، خود را برای یک زندگی بهتر به اروپا برسانند.

به گزارش ایرنا، این پناهجویان سوار بر پنج قایق بودند که در اواسط راه واژگون شدند.


شمار پناهجویانی که از طریق دریا خود را به سواحل اسپانیا می‌رسانند در ماه‌های گذشته روندی صعودی داشته است. از ابتدای سال 2017 تا ماه جاری میلادی بیش از 15 هزار نفر از این طریق وارد این کشور اروپایی شده‌اند.
بسیاری از آفریقایی‌ها این مسیر را به مسیر خطرناک‌تر لیبی به ایتالیا ترجیح می‌دهند. با این حال ایتالیا همچنان با پذیرش 114 هزار نفر از ابتدای سال جاری میلادی، به عنوان نخستین مقصد پناهجویان در این منطقه شناخته می‌شود.
سازمان بین‌المللی مهاجرت گزارش می‌دهد که امسال 156 نفر در مسیر دریایی به مقصد اسپانیا جان باخته‌اند که در این میان برخی کودک هستند.
این نهاد پیش بینی می‌کند که نزدیک به 156 هزار پناهجو از ابتدای سال جاری میلادی خود را به اروپا رسانده‌ و نزدیک به 3 هزار نفر هم در تلاش برای این کار، جان خود را از دست داده باشند.
خبر نجات جان پناهجویان در شرایطی منتشر می شود که اخیرا آژانس حفاظت از مرزهای اروپا (فرانتکس) گشت زنی کشتی های نجات سازمان هایی را که با حمایت های مردمی فعالیت می کنند، محکوم کرده و آن را موجب اطمینان خاطر پناهجویان و افزایش موج مهاجرت دانسته بود.
گروهی از دادستان های ایتالیا حتی این احتمال را مطرح کرده بودند که برخی از این نهادها با قاچاقچیان انسان همدست باشند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!