یکشنبه, ۲۸ آوریل ۲۰۲۴
یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مورالس: آمریکای لاتین دیگر یک مستعمره یانکی ها نیست

تهران-ایرنا- رئیس جمهوری بولیوی روز گذشته(شنبه) ضمن انتقاد شدید از سیاستهای آمریکا تاکید کرد: آمریکای لاتین دیگر مستعمره یانکی ها نیست.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه تله سور، 'اوو مورالس' رئیس جمهوری بولیوی در صفحه شخصی توییترش از تحریم های اعمال شده آمریکا علیه ونزوئلا به عنوان تلاشی برای تضعیف آمریکای لاتین یاد کرد.


وی تصریح کرد، تحریم مقاماتی که انتخابات دمکراتیک را در ونزوئلا برگزار می کنند مغایر با اراده و خواست مردم این کشور است.
مورالس در ادامه این توییت عنوان کرد: آمریکای لاتین دیگر یک مستعمره یانکی ها نیست.
این مقام ارشد بولیوی همچنین به این مسئله اشاره کرد که اقدام اخیر دولت آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه برخی مقامات ونزوئلا نشان دهنده بی ثمر بودن تلاش های مداخله جویانه علیه کاراکاس بوده است.
وی افزود: تحریم های یک جانبه آمریکا اقدامی علیه مردم ونزوئلا است. واشنگتن حقوق انسانی، سیاسی و اقتصادی مردم ونزوئلا را نقض می کند.
مورالس در ادامه هشدار داد که این گونه اقدامات آمریکا تلاشی علیه دمکراسی است.
به گزارش ایرنا، این اظهارات اوو مورالس در حالی علیه سیاستهای دولت آمریکا مطرح شده است که واشنگتن پنجشنبه تحریم های جدیدی را علیه 10 مقام اجرایی ونزوئلا از جمله چند وزیر و عضو شورای ملی انتخابات این کشور اعمال کرد.
مورالس پیشتر نیز بارها از سیاستهای دولت آمریکا در آمریکای لاتین به ویژه سیاستهای مداخله جویانه واشنگتن در برخی کشورهای این منطقه از جمله ونزوئلا به شدت انتقاد کرده و گفته بود کاخ سفید همچنان به دنبال نفوذ در آمریکای لاتین است.
ونزوئلا که در ماه های اخیر با چالش های سیاسی و اقتصادی چند دهه اخیر روبرو بوده، با تحریم های مالی واشنگتن مواجه شده است.
تحریم های اقتصادی اعمال شده توسط دولت ایالات متحده آمریکا از یک سو بحران اقتصادی ونزوئلا را تشدید کرده و از سوی دیگر اسپانیا به اتحادیه اروپا فشار می آورد تا اقدامات محدودکننده علیه دولت مادورو اتخاذ کند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!