دوشنبه, ۰۶ می ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ریاض المالکی: برای ایجاد یک کشور فلسطینی تلاش می کنیم‌

مادرید- ایرنا- «ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین روز سه شنبه در مصاحبه با خبرگزاری افه گفت که با سفر به کشورهای مختلف از جمله اسپانیا تلاش می‌ کند که یک کشور فلسطین در اسرع وقت تحقق یابد.

به گزارش ایرنا، المالکی که در سفری رسمی‌ روز دوشنبه به همراه «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وارد مادرید شد، گفت: ما احساس می‌ کنیم که زمان مناسبی است زیرا وضعیت در فلسطین بسیار جدی است و تلاش اسراییل برای پایان دادن به مفهوم دو کشور ، ما را در یک وضعیت حساس قرار می‌ دهد.


المالکی نسبت به اظهارات «آلفونسو داستیس» وزیر خارجه اسپانیا که آینده به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین را به یک توافق گسترده در داخل اتحادیه اروپا و اینکه در ماه های آینده بتواند تحقق یابد مرتبط کرده بود ، ابراز امیدواری کرد.
وی اشاره داشت که همانطور که اسپانیا ، اسراییل را به رسمیت شناخته ، عادلانه است که همین کار را با کشور فلسطین انجام دهد.
المالکی در پاسخ به این پرسش که زمانی‌ که می‌ تواند به تصمیم تاریخی به رسمیت شناخته شدن فلسطین از سوی اتحادیه اروپا منجر شود، کدام است؟ ، وی به سناریو ازسرگیری مذاکرات صلح بین فلسطینیان و اسراییلی‌ ها (قطع شده از بیش از 4 سال) یا آشتی بین فلسطینی(بعد از یک دهه تفرقه) اشاره کرد.
وی گفت: اسراییل یک کشور فلسطین نمی‌ خواهد. علیه آن فعالیت و مانع ایجاد می‌ کند ، اما اسراییل نمی‌ تواند این روند را متوقف کند. می‌ داند که تاسیس یک کشور فلسطینی در مدت زمان کوتاهی ، یک واقعیت خواهد بود.
المالکی با یادآوری قطعنامه 181 مجمع عمومی‌ سازمان ملل ، ضمن اشاره به اینکه تا وقتی‌ یک کشور فلسطینی وجود نداشته باشد ، این قطعنامه ناقص خواهد بود ، تصریح کرد : مشروعیت بین المللی اسراییل توسط فلسطینیان انجام خواهد گرفت.
وی از سوی دیگر در مورد روابط با عربستان سعودی گفت که «ملک سلمان» و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان از رهبری عباس و موضعی که در روند صلح اتخاذ نماید ، حمایت می‌ کنند.
المالکی گفت :عربستان سعودی ، هیچ گاه قبل از خروج اسراییل از سرزمین های اشغالی و بیت المقدس شرقی‌، با اسراییل صلح نخواهد کرد.
وی تاکید نمود: هیچ فرمول دیگری که دو کشور مستقل نباشد ، وجود ندارد و اسراییل باید علنا آن را قبول کند و همه فرمول های تجاوز علیه ملت فلسطین را متوقف نماید.
المالکی خاطرنشان نمود: اسراییل یک دولت جنگ طلب ، اشغالگر و منکر ایجاد کشور فلسطین است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!