شنبه, ۲۷ آوریل ۲۰۲۴
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
بازتاب نشست سه جانبه رئیسان جمهوری روسیه، ایران و ترکیه در رسانه های اسپانیا

مادرید- ایرنا- رسانه های اسپانیایی از نشست سه جانبه رئیسان جمهوری روسیه ، ایران و ترکیه برای یافتن راه حل هایی برای بحران سوریه را بازتاب دادند .

به گزارش ایرنا ، روزنامه لا راسون نوشت : رئیسان جمهوری روسیه، ایران و ترکیه روز گذشته (چهارشنبه ) در سوچی روسیه، نشستی را با محوریت موضوع مناقشه سوریه برگزار کردند.
روزنامه ادامه داد: بر این اساس، «ولادیمیر پوتین» موفق شد «رجب اردوغان» و «حسن روحانی» را جذب ماموریت خود برای تضمین یک سوریه واحد تحت ریاست جمهوری بشار اسد کند.


در این گزارش به همراه انتشار تصویری از دیدار آنها یادآور شده که کنفرانس صلحی که رئیس جمهوری روسیه روز گذشته برگزار کرد، در حالی رخ داده که آمریکا هم در نظر دارد کنفرانس مشابهی البته با حضور بازیگران دیگری برگزار نماید و در آن از اپوزیسیون سوریه هم دعوت به عمل آورد.
در این گزارش همچنین خاطرنشان شده است رئیس جمهوری روسیه در ابتکار خود روی حمایت کردها هم حساب کرده که البته این موضوع با مخالفت اولیه ترک ها روبه رو شده بود.
روزنامه ال پاییس نیز نشست سه جانبه بین پوتین، روحانی و اردوغان در روسیه را به همراه درج تصویری از این نشست پوشش داده و خبر از تاکید رئیس جمهوری روسیه بر لزوم کوتاه آمدن همه طرف های درگیر در سوریه برای پایان دادن به جنگ این کشورعربی داده است .
در این گزارش تصریح گردیده نشست روز گذشته که به ابتکار روسیه تشکیل و برگزار شد که داعش در حال تجربه کردن روزهای پایانی خود در سوریه است و در حقیقت شرایط، مهیای برگزاری چنین نشستی برای گفت و گو در خصوص حل و فصل بحران سوریه وجود دارد.
روزنامه ال موندو نیز گزارش کوتاهی از نشست سه جانبه روز گذشته پوتین، روحانی و اردوغان منتشر کرده و خبر از پیوستن ایران و ترکیه به 'طرح صلح روسی' برای وضعیت سوریه است.
بر این اساس، ولادیمیر پوتین با دعوت از همتایان ایرانی و ترک خود به دنبال یک راه حل واقعی برای پایان دادن به مناقشه سوریه است.
حمایت مسکو و تهران از «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در این گزارش خبری مورد اشاره قرار گرفته است.
روزنامه لاوانگواردیا هم گزارش مشابهی منتشر کرده و خبر از موفقیت ولادیمیر پوتین در جلب موافقت اردوغان و روحانی برای طرح صلح خود برای سوریه داده است.
در این گزارش خبری که با درج تصویری از سران این کشورها همراه بوده، روسیه، ایران و ترکیه بر ایجاد یک کنگره با هدف ترویج گفت و گو در سوریه توافق کرده اند.
بر این اساس، این سه کشور به دنبال متقاعد کردن کشورها و سازمان های دیگر برای پیوستن به ابتکار خودشان برای سوریه هستند و رئیس جمهوری روسیه هم از این فرصت طلایی برای پایان دادن به جنگ چند ساله سوریه تاکید کرده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!