چهارشنبه, ۰۱ می ۲۰۲۴
چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
اسپانیا حملات تروریستی مصر را محکوم کرد

مادرید- ایرنا- دولت، پادشاه و مرکز اسلامی اسپانیا در پیام هایی، حملات تروریستی روز جمعه به یک مسجد در مصر را بشدت محکوم کردند .

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه، «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا در پیامی ، این حملات را 'شنیع و بزدلانه' قلمداد نموده و مراتب تسلیت خود را به «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ابلاغ کرد.
وی در پیام خود گفت: در این لحظات دشوار ، می‌ خواهم به نیابت از دولت اسپانیا و از جانب خود ،محکومیت خودمان را به دلیل این حمله شنیع و صمیمانه ترین تسلیت هایمان را به خاطر قربانیان افزون بر آرزوهایمان در بهبودی هر چه سریعتر مجروحان را اعلام دارم .


راخوی از سوی دیگر همبستگی‌ کامل خود در مبارزه علیه تروریسم را به رئیس جمهوری مصر تاکید کرد .
دولت اسپانیا نیز در بیانیه ای که از سوی وزارت امور خارجه منتشر شد ، ضمن محکومیت شدید این حمله ، مراتب تسلیت خود را به دولت و ملت مصر ابراز داشت .
در این بیانیه آمده است :اسپانیا در عزم قاطع خود در مبارزه با تهدید تروریستی مشترک با مصر سهیم است و خواهان وحدت بین المللی در مبارزه با ترور می‌ باشد .
پادشاه «فیلیپ ششم» و ملکه «لتیسیا» نیز در پیامی نوشتند :از حمله تروریستی وحشیانه به مسجد العریش، وحشت زده شدیم .همبستگی خود را با خانواده ها و دوستان قربانیان این حمله غیر منطقی‌ و بی‌ رحمانه را ابراز می‌ داریم .ما در مبارزه علیه تروریسم و دفاع از ارزش های دموکراتیکی ، در کنار ملت مصر هستیم .
از سوی دیگر ، مرکز اسلامی مادرید نیز در پیامی ، حمله مذکور را شدیداً محکوم کرد .
«سامی ال موشتاوی» رئیس دپارتمان فرهنگی‌ مرکز اسلامی مادرید در این رابطه ، در بیانیه ای گفت :ما این حمله تروریستی که جان مسلمانان بیگناه را در طول نماز جمعه گرفته را محکوم می‌ کنیم .این اقدام بزدلانه تروریستی را فقط افراد بی‌ رحم ، بدون احساسات رحمت و انسانیت انجام می‌ دهند .
به عقیده مرکز اسلامی ، تروریست ها به دور از آموزه های نجیبانه اعلام شده از سوی همه ادیان آسمانی می‌ باشند و فاقد همه ارزش ها و اصول اخلاقی‌ هستند .
بنا بر این گزارش ، یک مسجد صوفی در روستای الروضه واقع در 40 کیلومتری غرب العریش در منطقه سینای مصر روز جمعه مورد حمله تروریستی قرار گرفت که به گفته مقامات ، تاکنون دست کم 235 نفر کشته شدند .
این بزرگترین حمله تروریستی در تاریخ معاصر مصر قلمداد می‌ شود .

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!